بازار چیپس BGPET و تاثیر آن بر بازار پلی استر در چین

بازار چیپس BGPET و تاثیر ان بر بازار پلی استر در چین

بازار چیپس BGPET و تاثیر ان بر بازار پلی استر در چین

از اواخر ماه می، بازار پلی استر روند رو به پایینی داشت . این بازار با عرضه و تقاضا و هزینه های خاص خود در ماه می سپری شد.

در بازار پلی استر، تولید کنندگان عملکرد بالایی داشتند.  از مارس، چندین واحد جدید راه اندازی شد و یک واحد قدیمی با از سرگیری تولید، این عملکرد بالا را پشتیبانی کرد. از اینرو  روند افزایشی عرضه ادامه داشت. در اوایل ماه می معامله گران  شروع به انبار کردن برخی  از محصولات خود را کردند. ولی توزیع کنندگان  همچنان در بازار اقدام به خرید و فروش میکردند. اگر چه  قیمت پارچه خام (grey) که از اوایل ماه قیمت رو به بالایی داشت به ثبات رسید ولی از سوی دیگر، سایر هزینه دیگر باعث ایجاد فشار در بازار شد. علیرغم وجود نقدینگی کافی در بازار، بسیاری از خریداران ترجیح دادند تا با نزدیک شدن به پایان فصل، به جای فروش کالاهای موجود انها را در انبار نگهدارند  . در چنین شرایطی بازار پلی استر بر مبنای عرضه و تقاضا روند رو به پایینی داشت.

نمودار چیپس BGPET فروش متفاوت را در بازار چین نشان میدهد. از ماه آوریل، بازار چین با جریان نقد بیش از 2000 یووان در تن برای مدت زمانی طولانی به میزان 2500 یووان بر تن رسید.

 شروع به کار چندین واحد جدید و آغاز به کار مجدد یا تغییر محصول واحدهای قدیمی به  BGPET میتواند دلیل این  حاشیه سود بالا این محصول باشد.

با نزدیک شدن به پایان فصل، میزان تقاضا کاهش یافت.  از جانب دیگر، میزان عرضه حاشیه سود مطلوبی داشت و تولید کنندگان پلی استر ، عملکرد ثابتی داشتند ، از اینرو تصمیم به راه اندازی واحد های جدید گرفتند. آرام بودن تقاضا و افزایش میزان عرضه منجر به بالارفتن موجودی و کم شدن حاشیه سود شد.

بازار چیپس BGPET در بالاترین نقطه این فصل قرار دارد و علاوه بر این، میزان عرضه جهانی این محصول محدود است. اگر شرکت های چینی و ویتنامی طبق برنامه خود تولید کنند ، میزان عرضه این محصول قابل کنترل است . تولید کنندگان چیپس BGPET به دنبال حاشیه سود بیشتری هستند ولی این احتمال وجود دارد که قیمت های بازار کمی رو به پایین حرکت کند.

سایت ایران ­یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/knap

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *