پوشاک در نقطه نامطلوب

پوشاک در نقطه نامطلوب

پوشاک در نقطه نامطلوب

بنا بر تحلیل آماری وضعیت صادرات اقلام عمده صنایع نساجی و فرش دستباف طی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۵ عملکرد صادرات کالاهای زیرمجموعه این گروه در دوره مورد بررسی ۱۰۴۳.۱ میلیون دلار و حدود ۱۷۶.۳ هزار تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۰.۷ درصد و از نظر وزنی ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

نساجی
با توجه به میزان صادرات نساجی انجام شده طی ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ ملاحظه می‌شود که عملکرد ارزش صادرات نساجی ۲۵۵.۳ میلیون دلار و عملکرد وزنی صادرات محصول مذکور بالغ بر ۹۰.۷ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۹ درصد از نظر ارزشی و ۱۷.۸ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است. یکی از عمده‌ترین دلایل رشد صادرات این گروه، رشد صادرات کیسه‌های پلی پروپیلن به افغانستان عراق نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است و همچنین رکود و کاهش تقاضای داخلی باعث شده که تولیدکنندگان به مقوله صادرات روی آورند. در ضمن عرضه مواد اولیه این کارخانجات در بورس با شرایط سهل‌تری انجام پذیرفته و تولید داخلی رشد داشته است. از جمله پیشنهادات ارائه شده پیرامون رفع موانع صادرات نساجی ایران می‌توان نظارت بر قیمت فروش محصولات پتروشیمی و تامین سهمیه مواد اولیه مورد نظر واحدهای نساجی و نیز حل مسائل بین‌المللی الیاف پلی‌استر در ترکیه اشاره کرد.

پوشاک
با توجه به میزان صادرات پوشاک انجام شده طی ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ ملاحظه می‌شود که عملکرد ارزش صادرات پوشاک بالغ بر ۴۲.۶ میلیون دلار و عملکرد وزنی صادرات محصول مذکور، ۳.۶ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ از نظر ارزشی ۳.۸ درصد کاهش و از نظر وزنی تغییری نداشته است که بیشتر معطوف به رکود داخلی و کاهش تولید کارگاه‌ها، نیز ناامنی‌های بازار عراق می‌باشد. همچنین در مورد پیشنهادات ارائه شده پیرامون رفع موانع صادرات پوشاک می‌توان به چهار مورد جلوگیری از قاچاق پوشاک به خصوص پوشاک نامرغوب ارزان‌قیمت، برندسازی، تبلیغات پوشاک اسلامی و آموزش و توجه در زمینه صنعت مد اشاره کرد.

برگرفته از اتحاد تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/ule9

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *