دانمارک، بازاری برای عرضه محصولات ایرانی

دانمارک، بازاری برای عرضه محصولات ایرانی

دانمارک، بازاری برای عرضه محصولات ایرانی

روابط تجاری ایران و دانمارک تاریخی سابقه‌ای 90 ساله دارد. تاریخی که هنوز در ذهن فعالان اقتصادی ایران هست و به گفته توماس باستراپ، بیشتر از روابط تجاری با کشورهای دیگر از سوی مردم ایران به آن اشاره می‌شود. رئیس کنفدراسیون صنایع دانمارک در اولین روز سفر هیئت ایرانی به این کشور در ساختمان سبز کنفدراسیون صنایع در کوپنهاگ میزبان آن‌ها بود. سایت خبری اتاق تهران با باستراپ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.

روابط تجاری دو کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به اینکه سال گذشته همراه با هیئت وزیر خارجه کشورتان به ایران سفر کردید. فکر می‌کنم فرصت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد و امکانات و تسهیلات زیادی بین کشور ما ردوبدل می‌شود. تاریخ نشان داده است که ما می‌توانیم باهم کارکنیم. قبل از تحریم‌ها شرکت‌های زیادی از دانمارک در بخش‌های مختلفی در ایران فعال بودند. دانمارک کشور کوچکی است اما بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی و رفاه آن وابسته به فعالیت ما در خارج از کشور ماست. رابطه تجاری ایران و دانمارک از دو جنبه انتقال دانش فنی و جذب سرمایه خارجی به ایران کمک می‌کند و بسیار مؤثر است.

فکر می‌کنند این رابطه چه مزیت‌هایی برای دانمارک در پی دارد؟

اگر شما تولیداتی دارید که می‌توانید آن را به کشورهای همسایه صادر کنید قطعاً دانمارک هم می‌تواند یکی از آن بازارها باشد. فکر می‌کنم کشور شما جاذبه‌های بسیار زیادی داردکه برای دانمارکی‌ها جالب است این جاذبه‌ها ببینند.

فعالان اقتصادی دانمارکی باوجود تبلیغات منفی رسانه‌ها در مورد ایران چطور فضای اقتصادی ایران را ارزیابی می‌کنند؟

این مسئله را در بین فعالان بنگاه‌های کوچک و متوسط چطور می‌بینید؟ شرکت‌های بزرگ‌تر در ایران سابقه فعالیت دارند و نگاه بهتری در این زمینه‌دارند اما در بین شرکت‌های متوسط چقدر نگرانی و چقدر اشتیاق برای ارتباط با ایران وجود دارد؟

فکر می‌کنم علاقه زیادی در بین بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط دانمارک برای ارتباط تجاری با ایران وجود دارد ولی برای خیلی از آن‌ها ایران بازار ناشناخته‌ای به شمار می‌آید. فکر می‌کنم که این شرکت‌ها نیاز به اطلاعات بیشتری از بازار ایران دارند و به میزان زیادی دنبال شفافیت در مورد نحوه کار در ایران هم هستند تا وقتی وارد فضای کسب‌وکار کشور شما می‌شوند احساس امنیت داشته باشند. سال گذشته که ما با هیئتی از دانمارک به ایران سفر کردیم تعداد زیادی از این شرکت‌های متوسط و کوچک هم همراه ما بودند و استقبال چشم‌گیری از آن‌ها شد. بیش ازآنچه انتظار داشتند از آن‌ها استقبال شد و آن‌ها هم علاقه‌مندی‌شان را نشان دادند.

در سفر سال گذشته به ایران به چه شهرهایی از ایران سفر کردید؟

من متأسفم که باید بگویم که من تنها فردی بودم که فقط در تهران بودم.

چه مسئله‌ای در بین فعالان کسب‌وکار ایران بیشتر توجه شمارا جلب کرد؟

رابطه بین دو طرف بیشتر برای جذاب بود. من همیشه متعجب بودم از اینکه آن‌ها چقدر فعالان اقتصادی در مورد دانمارک می‌دانند و چقدر دانمارک برای آن‌ها مسئله مهمی است. آن‌ها می‌توانستند رابطه تجاری ایران و دانمارک و تاریخ آن را به یاد بیاورند. دوستی که به دانمارک احساس می‌شود، بسیار زیاد هم بیان می‌شود. خاطره‌هایی که از دانمارک دارند بیشتر از کشورهای دیگر گفته می‌شود. روابط تاریخی در ایران داشتیم و این روابط در ذهن افرادی که با آن ها ملاقات می کردیم، وجود داشت.

تاریخ: شنبه 16 بهمن 1395
برگرفته از نساجی و پوشاک ایران

سایت ایران ­یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/od92

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *