تازه های جهان پنبه

وضعیت پنبه در جهان

قیمت نخ پنبه FOB در هند:

قیمت پنبه هند

چشم انداز بازار پنبه هند:

منطقه شمال

پنبه در بازارهای اصلی شمال هند در روز جمعه با روند ثابتی معامله شد.امروز هوا صاف است.محصول جدید پنبه آماده تحویل در پنجاب با قیمت۶۲۵۰ تا۶۳۵۰ روپیه به ازای هر ماند معامله شد.

در هاریانا با قیمت ۶۲۰۰ تا ۶۳۵۰ روپیه به ازای هر ماند معامله شد. در حالی که در راجستان علیا قیمت پنبه آماده تحویل ۶۴۰۰ تا ۶۴۵۰ روپیه نقل شده است.

منطقه مرکزی:

قیمت نقطه ای پنبه روند ثابتی در بازار غرب هند در روز جمعه داشت. شانکار۶، محصول جدید پنبه ۲۹ میلی متر در گجرات با قیمت ۶۱۰۰۰ تا  ۶۱۵۰۰ روپیه به ازای یک کندی معامله شد و محصول ۲۸.۵ میلیمتر با قیمت۶۰۰۰۰ تا ۶۰۵۰۰ روپیه به ازای هر کندی نقل شده است. V-79 با قیمت ۴۴۵۰۰ تا ۴۵۵۰۰۰ روپیه به ازای هر کندی برای تحویل در ماه فوریه/ مارس معامله شد. این در حالیست که در ماهاراشترا قیمت محصول جدید پنبه مرغوب ۲۹ میلی متری ۶۰۰۰۰ تا ۶۰۵۰۰ روپیه به ازای هر کندی نقل شده است.

منطقه جنوب:

قیمت پنبه نقدی روند ثابتی در مراکز تجاری اصلی جنوب هند داشت.

تازه های جهان

پاکستان:

خریداران به خرید تازه در بازار پنبه علاقه مند هستند.

لاهور: بازار محلی پنبه در روز پنجشنبه صعودی بود و حجم معاملات رضایت بخش بود. تحلیلگر پنبه نسیم عثمان گفت که رنج قیمت پنبه در سند بین ۱۷۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ روپیه به ازای هر ماند است و نرخ پوتی در سند بین ۶۵۰۰ تا ۸۰۰۰ روپیه به ازای هر ۴۰ کیلوگرم است.رنج قیمت پنبه در پنجاب بین ۱۹۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ بر ماند است و نرخ پوتی در پنجاب بین ۷۵۰۰ تا ۱۰۵۰۰ روپیه به ازای هر ۴۰ کیلوگرم است.

۲۰۰عدل از سنقر و ۲۰۰ عدل از نواب شاه با قیمت ۱۶۸۰۰۰ به ازای هر ماند فروخته شد.

۶۰۰ عدل از  میان ولی با قیمت ۱۹۵۰۰ تا ۲۰۰۰۰ بر ماند، ۴۰۰ عدل از رحیم یارخان و ۴۰۰ عدل از خان پور و ۸۰۰ عدل از  صادق آباد با قیمت ۲۰۰۰۰ روپیه بر ماند معامله شد.

۲۰۰ عدل از قاضی قات با قیمت ۲۶۰۰۰ روپیه بر ماند، ۲۲۰۰ عدل از قلعه عباس با قیمت ۱۹۴۰۰ تا ۱۹۸۰۰ روپیه بر ماند فروخته شد.

۴۰۰ عدل از فاخرولی با قیمت ۱۹۵۰۰ بر ماند فروخته شد.

۴۰۰ عدل از هارون آباد با قیمت ۱۹۰۰۰ بر ماند و ۲۰۰ عدل از مولتان با قیمت ۱۸۵۰۰ بر ماند فروخته شد.

نرخ الیاف پلی استر ۵ روپیه افزایش یافت و با قیمت ۳۰۸ روپیه به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید.

چین

چین بزرگترین خریدار پنبه برزیلی با سهم ۲۸.۸۱درصدی در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ بود.

برزیل از عمده تولیدکنندگان و صادرکنندگان پنبه در جهان است که پنبه با HS code 5201 به ارزش ۳.۳۴۲ میلیارد دلار در یازده ماهه نخست سال ۲۰۲۲ صادر کرده است.

چین با سهم ۲۸.۸ درصدی به مبلغ ۹۶۳.۰۴۴ میلیون دلار، بزرگترین خریدار پنبه برزیلی بود.

مجموع صادرات پنبه برزیل به جهان از نظر ارزش افزایش یافت، اما از نظر حجم در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. صادرات به چین ۲۳.۸۴% نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته  به رقم ۷۷۷.۶۶۰ میلیون رسیده است.

علاوه بر چین، برزیل پنبه به ارزش ۴۹۲.۰۳۸ دلار معادل ۱۴.۷۲% به ویتنام، ۴۴۵.۶۱۹ دلار معادل ۱۳.۳۳% به بنگلادش، ۴۳۱.۵۵۱ دلار معادل ۱۲.۹۱% به پاکستان و ۴۳۰.۱۶۳ دلار معادل ۱۲.۸۷% به ترکیه صادر کرد.

میزان صادرات برزیل از نظر ارزش افزایش یافته است، اما از نقطه نظر حجم کاهش یافته است.

این محموله به ارزش ۳.۶۷۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ بوده است. در سال ۲۰۲۱ این رقم به میزان ۳.۴۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳.۲۲۶ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ این رقم ۲.۶۴۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۸، ۱.۶۸۶ میلیارد بوده است.

انجمن ملی نیجریه از دولت فدرال خواست تا مالیات های متعدد را حذف کند و همچنین قاچاق را کاهش دهد.

انجمن ملی پنبه نیجریه (NACOTAN) از دولت فدرال خواسته است  تا با تشکیل کارگروه مبارزه با قاچاق، کنترل تهاجمی تری در مرزهای کشور فراهم کنند، تا بدین صورت به طور قابل توجهی میزان قاچاق به کشور از طریق مرزها کاهش یابد.

همچنین این انجمن بر لزوم حذف مالیات های متعدد بر صنایع و محصولات پنبه، منسوجات و پوشاک (CTG) برای تشویق اعضای خود تاکید کرد.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/umzq

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *