10 تولیدکننده برتر پنبه در سال 2022

10 تولیدکننده برتر پنبه در سال 2022

چین – 6,423,000 تن

پرجمعیت بودن این کشور در جهان باعث می شود چین بزرگترین تولید کننده، مصرف کننده، و وارد کننده پنبه باشد. حدود ۳۰۰ میلیون نفر در تولید پنبه در چین نقش دارند.

هند – 6,162,000 تن

از هند اغلب به عنوان زادگاه پنبه یاد می شود و این صنعت نقش قابل توجهی در اقتصاد این کشور دارد. با اینکه تولید هند در دو سال اخیر در رتبه دوم قرار گرفته اما این کشور مناطق بیشتری برای کشت پنبه نسبت به چین در اختیار دارد. این امکان وجود دارد که هند در صورت کشت تمام مناطق موجود، در بالای فهرست دوباره ظاهر شود.

ایالت متحده آمریکا – 3,181,000 تن

اکثر پنبه تولید شده در آمریکا از منطقه جنوبی این کشور می آید. کشاورزان آمریکایی از جدیدترین و پیشرفته ترین ابزارها برای برداشت و کشت پنبه استفاده می کنند. آمریکا به دلیل تقاضای زیاد لباس و منسوجات، بزرگترین واردکننده پنبه است.

برزیل – 2,341,000 تن

4 سال است که برزیل تولیدات پنبه خود را دو برابر کرده است. با اینکه پیش بینی میشد این کشور در زمان قرنطینه کووید-19 کاهش تولید را تجربه کند اما در رتبه دومین صادرکننده جهان باقی ماند. متاسفانه اکنون 92% مزارع پنبه آبیاری نمی شوند.

پاکستان – 980,000 تن

در طی سال های گذشته برخلاف تلاش های این کشور برای توسعه در صنعت پنبه رشدی در رتبه بندی نداشته است. پیش بینی میشود تا پایان سال آینده به طور متوسط تولیدات پنبه دراین کشور تنها 2% افزایش داشته باشد.

ازبکستان – 762,000 تن

جدا از اینکه ازبکستان سومین صادر کننده بزرگ پنبه جهان است همچنین مانع استفاده از کودکان برای کار در مزارع پنبه شده است. در حال حاضر، بیشترین تولیدات پنبه توسط مزارع کوچک انجام می شود.

ترکیه – 631,000 تن

در حال حاضر ترکیه دارای 1986 مزرعه پنبه مجوز دار است. تولیدات پنبه برای این کشور ضروری است اما به دلیل بحران کمبود آب در این کشور، افزایش تولید و برداشت پنبه برای کشاورزان تنش زا است.

استرالیا – 610,000 تن

نزدیک به ۶۶٪ پنبه استرالیایی در نیو ساوت ولز و ۳۴٪ باقی مانده در کوئینزلند رشد می کند. استرالیا به اندازه ای پنبه تولید می کند تا به ۵۰۰ میلیون نفر در یک سال معمولی لباس بپوشاند.

بنین – 316,000 تن

بنین بزرگ ترین تولید کننده پنبه در غرب آفریقا می باشد. تولیدات پنبه بین سال های 2017 تا 2019 13.4% افزایش داشته است. افزایش تولید پنبه در این کشور به رشد اقتصاد بنین کمک کرده است.

یونان – 305,000 تن

یونان در درجه اول، پنبه خود را به کشورهای دیگر صادر می کند و ترکیه دریافت کننده اصلی آن است. خاک یونان برای کشت پنبه ایده آل است و از تجهیزات مدرن برای تسریع در فرایند کاشت استفاده می کند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/95we

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *