چشم انداز بازار پنبه 30 نوامبر 2022

قیمت نخ پنبه در هند:

چشم انداز بازار پنبه

هند

پنبه در روز چهارشنبه در بازار عمده نقطه ای شمال هند با روند ثابتی معامله شد.. امروز هوا صاف است. محصول جدید پنبه در زمان تحویل آماده در پنجاب، هر ماند 6700-6800 روپیه بود. در هاریانا، هر ماند 6580-6680 روپیه ارائه شد. در حالی در که قیمت تحویل آماده در راجستان علیا 6850 تا 6900 روپیه در هر ماند بود.

قیمت پنبه در بازار غرب هند در روز چهارشنبه ثابت ماند.
شانکار6، محصول جدید 29 میلی‌متر در گجرات با قیمت هر کندی 67,500 تا 68,000 روپیه و 28.5 میلی‌متر با قیمت 65,500 تا 66,500 روپیه معامله شد.  در ماهاراشترا، محصول جدید پنبه مرغوب (29 میلی‌متر) با قیمت 67500 تا 68000 روپیه در هر کندی معامله شد.

قیمت نقطه ای پنبه در مراکز تجاری اصلی جنوب هند ثابت بود.

صادرات نخ پنبه هند در سه فصل اول سال 2022، 61 درصد کاهش یافت.

پاکستان

KCA نرخ نقدی را 700 روپیه کاهش می دهد، آن را به 16500 روپیه در هر ماند می بندد:

کراچی: پس از نوسانات، روند نزولی در بازارهای بین المللی پنبه حاکم است. بخش نساجی در بحران است. بخش نساجی در تنگنای مالی و در آستانه تعطیلی قرار دارد. بازپرداخت 345 میلیارد روپیه مورد نیاز است. بانک دولتی پاکستان با افزایش نرخ بهره ضربه بزرگی به این صنعت وارد کرده است. اکنون باید یک استراتژی مثبت برای احیای محصول بعدی پنبه ایجاد شود. باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بذرهای فعال، سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی با نرخ ارزان در اختیار کشاورزان قرار گیرد. در مناطق پنبه ای نباید کارخانه قند وجود داشته باشد. باید پنبه را جایگزین نیشکر کرد. دولت باید پیشنهاد گرفتن فناوری از چین و آمریکا را برای افزایش محصول پنبه در نظر بگیرد. ضریب نزولی کلی در بازار پنبه داخلی طی هفته گذشته حاکم بود. کارخانه های نساجی و ریسندگی به دلیل تقاضای زیاد برای نخ پنبه و به دلیل کاهش قیمت ها، با احتیاط پنبه را خریداری می کنند. حجم معاملات همچنان پایین است. ابهام در میان جوجه کش هایی که ذخایر پنبه داشتند وجود دارد. بسیاری از تولیدکنندگان معتقدند که به امید افزایش بیشتر قیمت دلار، پنبه نمی فروشند. پیش بینی می شود قیمت پنبه افزایش یابد. از سوی دیگر، فعالیت تجاری در بخش نساجی وجود ندارد، خرید نخ پنبه و محصولات نساجی بسیار کم است. کارخانه ها ذخایر پنبه داشتند اما به دلیل تنگنای مالی محتاطانه خرید می کنند. نرخ پنبه در سند بین 14000 تا 17000 روپیه در هر ماند است. نرخ پوتی بین 4500 تا 8000 روپیه در هر 40 کیلوگرم است. نرخ پنبه در پنجاب بین 14500 روپیه تا 17000 روپیه در هر ماند است در حالی که نرخ پنبه بین 6000 تا 8200 روپیه در هر 40 کیلوگرم است. نرخ پنبه در بلوچستان بین 15000 روپیه تا 17500 روپیه به ازای هر ماند است در حالی که نرخ پوتی بین 6000 تا 8500 روپیه در هر 40 کیلوگرم است.

ویتنام

ویتنام، پاکستان در حال ترویج فعالیت‌های تجاری: 30 نوامبر 2022 – کراچی: رئیس مأموریت تجاری ویتنام، نگوین تی دیپ ها، گفته است که نمایشگاه‌ها و جلسات تجاری در آینده نزدیک برای ارتقای فعالیت‌های تجاری بین پاکستان و ویتنام ترتیب داده خواهد شد. وی در گفتگو با هیئتی از انجمن بازرگانان نخ پاکستان (PYMA ) به رهبری سهیل نثار، معاون ارشد، علاقه شدیدی به ارتقای تجارت دوجانبه و تقویت روابط بین جوامع تجاری دو کشور نشان داد. وی گفت که هیئت تجاری به طور کامل با صادرکنندگان پاکستانی همکاری خواهد کرد و نمایشگاه های تجاری نیز برای تقویت تجارت متقابل سازماندهی خواهد شد. این هیئت متشکل از ثاقب نسیم، ثاقب گودلاک، فرهان اشرفی، الطاف هارون و حسن سهیل بود. هاا خواستار آن شد که برای ارتقای تجارت دوجانبه و همچنین شناسایی اقلامی که فرصت‌های گسترده‌ای برای صادرات و واردات در پاکستان و ویتنام دارند، جلسات تجاری به تجارت ترتیب داده شود. این امر کمک قابل توجهی به افزایش تجارت دوجانبه بین پاکستان و ویتنام خواهد کرد. به منظور تحقق پتانسیل‌های بزرگ تجارت نخ و الیاف بین دو کشور، رئیس هیئت تجاری از PYMA خواست هیئت‌هایی را به ویتنام اعزام کند و یادداشت تفاهم با انجمن پنبه و ریسندگی ویتنام امضا کند. او از PYMA خواست تا توجه اداره توسعه تجارت پاکستان را به اهمیت تجارت نخ و الیاف در اقتصاد و صادرات پاکستان جلب کند. هاا از PYMA خواست تا از TDAP و سفارت پاکستان در هانوی برای حمایت از فعالیت های تبلیغاتی در ویتنام، به ویژه در ارائه اطلاعات بازار و حل و فصل اختلافات تجاری، استفاده کند. اعضای PYMA موافقت کردند که حداکثر تسهیلات تجاری را برای ارتقای فعالیت های تجاری بین پاکستان و ویتنام ایجاد کنند. این هیأت همچنین برای نزدیک‌تر کردن جامعه تجاری دو کشور و برگزاری جلسات B2B اطمینان داد.

اخبار کلی

ثابت ماندن نخ پنبه در شمال هند؛ کاهش قیمت الیاف در انتظار است:

29 نوامبر 2022 – قیمت نخ پنبه جنوب هند امروز در میان تقاضای ضعیف ثابت ماند. کل زنجیره ارزش برای شروع خرید پنبه منتظر کاهش قیمت پنبه است، اما کشاورزان تمایلی به فروش ندارند زیرا قیمت‌های فعلی را پس از مشاهده نرخ‌های بالاتر در چند ماه پیش جذاب نمی دانند. معامله گران احساس می کنند که روند ثابت ممکن است تا پایان سال جاری ادامه یابد. قیمت نخ پنبه در بمبئی ثابت ماند. کارخانه‌ها برای حفظ قیمت نخ پنبه در میان تقاضای ضعیف‌تر تلاش می‌کنند. کارخانه‌ها به دلیل قیمت‌های بالاتر پنبه و تقاضای ضعیف صنعت بافندگی با نابرابری روبرو هستند. اما کشاورزان تمایلی به فروش محصول خود با قیمت پایین ندارند. در بمبئی، نخ پنبه60 کارد از انواع تار و پود به ترتیب با قیمت 1700-1750 روپیه و 1610-1630 روپیه در هر 5 کیلوگرم (به علاوه مالیات) معامله شد. نخ پنبه 60 شانه شده 360-365 روپیه در هر کیلوگرم قیمت داشت. نخ 80 پنبه کارد (پود) به قیمت 1540-1580 روپیه در هر 4.5 کیلوگرم فروخته شد. خریداران به دلیل عدم رضایت از قیمت نخ از بازار غیب شدند. تجار اعلام کردند که وضعیت فعلی احتمالا تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و امید چندانی به کاهش قیمت پنبه نیست. فقط قیمت های پایین تر می تواند خریداران را در زنجیره ارزش نساجی جذب کند. امروز، نخ پنبه 30 شانه شده با قیمت 300-305 روپیه به ازای هر کیلوگرم (با مالیات)، نخ34 شانه شده به قیمت 315-320 روپیه به ازای هر کیلوگرم و نخ 40 شانه شده با قیمت 320-325 روپیه به ازای هر کیلوگرم در بازار تیروپپور معامله شد. نخ پنبه‌ 30کارد با قیمت 270 تا 275 روپیه در هر کیلوگرم، 34 کارد با قیمت 275 تا 280 روپیه به‌ازای هر کیلوگرم و 40 کارد با قیمت 285 تا 290 روپیه در هر کیلوگرم، مطابق با TexPro فروخته شد. در گجرات، پنبه 67500 تا 68000 روپیه به ازای هر کندی 356 کیلوگرمی معامله شد. قیمت ها به دلیل افزایش معاملات آتی پنبه کمی بالاتر بود. با این حال، قیمت ها نسبت به هفته گذشته کمتر بود. به گفته تاجران، شرکت‌های چندملیتی و شرکت‌های کشاورزی پنبه را برای تحویل در مقابل معاملات قبلی خریداری می‌کنند. بازرگانان و صنعت مصرف منتظر کاهش قیمت هستند که بعید است به این زودی اتفاق بیفتد.

امیدواریم صادرکنندگان منسوجات پس از فصل کسل کننده کریسمس دوباره احیا شوند: 30 نوامبر 2022 – کراچی: صادرکنندگان منسوجات در پاکستان، مانند همتایان منطقه ای خود، برای شاد بودن در این فصل کریسمس تلاش می کنند، زیرا انجماد خرید در خارج از کشور همه بخش ها، از پوشاک، جین و جین را تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه امیدوارند در ماه‌های آینده اوضاع بهتر شود. سهیل پاشا، رئیس انجمن صادرکنندگان نساجی پاکستان، می‌گوید: «این بار، ما سفارشات کریسمس را دریافت نکردیم. به عنوان یک قاعده کلی، بازارهای بین المللی شش ماه زودتر حرکت می کنند. از این رو، سفارشات کریسمس در ژوئن تا ژوئیه انجام می شود و سه ماه قبل از شروع فصل تحویل داده می شود. اما تقاضا به دلیل شرایط اقتصادی جهانی در سال جاری کند بود. آقای پاشا می‌گوید: «رکود در همه جا از اروپا و بریتانیا گرفته تا استرالیا و آفریقای جنوبی گسترش یافته است. خرده فروشان خارج از کشور برای پاکسازی کالاهای خود فروش دارند. در همین حال، تولیدکنندگان در پاکستان ذخایر آماده برای ارسال به خارج از کشور را در اختیار دارند. او می گوید که در فیصل آباد، کارخانه های صادرات محور با حدود 40 تا 50 درصد ظرفیت و تقریباً 60 درصد در کراچی کار می کنند. آقای پاشا توضیح می‌دهد: «از آنجایی که آنها نمی‌خواهند از ما خرید کنند، قیمت‌های پایین‌تر ما تفاوتی نمی‌کند، و ما هیچ سفارشی برای فصل کریسمس دریافت نکردیم. او می افزاید: «به اندازه کافی در قفسه ها، انبارهای آنها و انبارهای ما موجود است تا تا مارس 2023 دوام بیاورد. پس از آن، ما امیدواریم حرکت مثبتی داشته باشیم.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/r0q1

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *