صادرات نخ پنبه هند در سال 2022

صادرات نخ پنبه هند در سال 2022

صادرات نخ پنبه هند در سه فصل اول سال 2022، 61 درصد کاهش یافت.

طبق اطلاعات اخیر از Observatory of Economic Complexity، صادرات پنبه از هند در سپتامبر 2022نسبت به همین زمان در سال گذشته 61% کاهش داشته است.

این کاهش به دلیل ترکیبی از عوامل مانند، کاهش تقاضا در جهان و کاهش حجم تولید پنبه در هند می باشد.

با 13%از تجارت جهانی، تغییرات در صادرات پنبه از طرف چین به طور قابل توجهی بر بازار تاثیر می گذارد.

درخواست برای پنبه به دلیل نوسانات قیمت و افزایش جایگزین های مصنوعی رو به کاهش است. در نقطه اوج خود در سال 2011 صادرات جهان 69.9 دلار بود. اما در سال 2020 صادرات تا 45.7 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

در سال های اخیر، هند رهبری تولید و صادرات پنبه را به دست گرفته است. درحالی که تولید به طرز قابل توجهی در سال 2020-2021 به دلیل آلودگی به آفات و خشکسالی کاهش داشته. در نتیجه سهم هند در بازار جهانی پنبه از 17% در سال 2013 به 13% در سال 2020 رسیده است.

تولید پنبه در سراسر جهان به طور قابل توجهی متفاوت است. با این حال، تولید جهانی در سال 2021 به دلیل تضعیف واردات چین و ذخایر عظیم جهانی کاهش یافت که باعث کاهش قیمت پنبه و انگیزه برای کاشت پنبه شد. در نتیجه، سال 2022 احتمالا شاهد کمترین میزان استفاده از کارخانه های پنبه در سطح جهان خواهیم بود.

در سپتامبر 2022، هند چیزی حدود 1.04 میلیون تن پنبه در مقایسه با 2.04 میلیون تن در ماه مشابه سال قبل صادر کرد.

این کاهش بیشتر در بنگلادش، بزرگترین بازار صادراتی هند، که در آن صادرات 64 درصد کاهش یافت، مشاهده شد. علاوه بر این، صادرات به مصر، یکی دیگر از بازارهای مهم پنبه هند، 47.7 درصد کاهش یافت. با این حال، کاهش صادرات هند احتمالاً مورد استقبال تولیدکنندگان سایر کشورها قرار خواهد گرفت که با عرضه بیش از حد و قیمت های پایین دست و پنجه نرم کرده اند.

در سال 2020، دو تولیدکننده برتر پنبه، هند و چین، تقریباً 35 درصد از صادرات پنبه در سراسر جهان را به خود اختصاص دادند، در حالی که پنج تولیدکننده برتر، سه چهارم صادرات پنبه جهانی را به خود اختصاص دادند. سطح زیر کشت پنبه هند حدود 40 درصد از کل پنبه جهان را تشکیل می دهد.

در گذشته ایالات متحده سومین صادرکننده بزرگ پنبه در جهان بود. با این حال، در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های ژنتیکی بذر و قیمت‌گذاری مطلوب پنبه نسبت به سایر محصولات زراعی، به محصول ایالات متحده امکان تجدید حیات داده است. در نتیجه، ایالت تگزاس که اکنون یکی از بزرگترین مناطق صادرکننده پنبه در جهان است، رکورد صادرات را تجربه کرده است. به عنوان مثال، در آگوست 2022، صادرات پنبه 279 میلیون دلار (196٪) در یک سال افزایش یافت. و در نتیجه در سه ماه اول 2022، تگزاس تقریبا به اندازه هند پنبه صادر کرده است.

در حالی که ایالات متحده بیشتر پنبه خود را به عنوان الیاف خام صادر می کند، بیشتر اقلام نساجی و پوشاک پنبه ای خود را از کشور های دیگر وارد می کند. بیش از 70 درصد صادرات نخ پنبه از ایالات متحده به چین، ویتنام، هندوراس و مکزیک قبل از بازگشت بیشتر به عنوان پوشاک می رود.

صادرات از ایالات متحده در سال 2016 رشد قابل توجهی داشته اما با این حال از صادرات هند و برزیل کمتر بود.از آن زمان، حجم صادرات آمریکا افزایش یافته است. در آگوست 2022، ایالات متحده صادرات پنبه خود را 351 میلیون دلار (64.9 درصد) افزایش داد.

بیشترین افزایش صادرات از تگزاس در اوت 2022 در بنگلادش (7.2 هزار درصد) و هند (5 هزار درصد) بوده است.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/zhmz

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *