چشم انداز بازار پنبه

بازار بورس در هند با ریزش باز شد.امروز شاخص اس‌اندپی بی‌اس‌ای  چیزی حدود137.59 ریخت و در سطح 58084.51باز شد.

در بازار ارز روپیه در برابر دلار ضغیف ظاهر شد.

اسلام آباد – استفاده از آخرین فن آوری بذر به پاکستان کمک می کند تا تولید پنبه خود را افزایش دهد، تقاضا در صنایع محلی را برآورده کند و ذخایر پاکستان را که به سختی به دست آورده است حفظ کند.

پنبه در روز جمعه، در بازار عمده نقطه ای شمال هند، با ثبات معامله شد.امروز هوا صاف است.

محصول جدید-آماده برای تحویل در پنجاب 7000 – 7100 روپیه در هر ماوند معامله شد.

با این حال در هارینا 7050 تا 7150 روپیه به ازای هر ماوند و در راجستان علیا قیمت تحویل آماده 7150 – 7000 روپیه در هر ماوند اعلام شد.

قیمت پنبه در بازار غرب هند در روز جمعه ثابت ماند.

در ماهاراشترا، محصول جدید پنبه مرغوب (29 میلی‌متر) با قیمت 69000 تا 70000 روپیه در هرکندی معامله شد. قیمت نقدی پنبه در مراکز تجاری اصلی جنوب هند ثابت بود.

پاکستان

واحدهای نساجی پاکستان به دلیل کمبود پنبه پس از سیل تعطیل شدند: اقتصاد شکننده پاکستان که به شدت تحت تاثیر سیل‌های ویرانگر قرار گرفته، به دلیل از بین رفتن محصولات پنبه، اکنون با تعطیلی کارخانه‌های نساجی مواجه است.

خرم مختار، حامی ارشد انجمن صادرکنندگان نساجی پاکستان، گفت 🙁 کمبود پنبه با کیفیت خوب، هزینه های سوخت بالا، و بازپرداخت ضعیف از خریداران دلایل تعطیلی کارخانه های نساجی کوچک است).

مختار گفت که شرکت‌های بزرگ‌تر عرضه‌کننده شرکت‌های جهانی مانند پوما اس اس، نایک، آدیداس و تارگت کورپ به خوبی انبار شده اند و از این رو، کمتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

طبق گزارش جیو نیوز، سیل اخیر که یک سوم پاکستان را زیر آب برد، بیش از 1600 نفر را کشت و به حدود 35 درصد محصول پنبه آسیب رساند.

مختار گفت که تولید پنبه در پاکستان ممکن است در سالی که آغاز شد به 6.5 میلیون عدل (هر کدام 170 کیلوگرم) برسد و در مقایسه با هدف 11 میلیون کاهش یابد. گوهر اعجاز، حامی ارشد اتحادیه کارخانه‌های نساجی پاکستان، گفت که این امر می‌تواند پاکستان را مجبور کند حدود 3 میلیارد دلار برای واردات پنبه از کشورهایی مانند برزیل، ترکیه، ایالات متحده، شرق و غرب آفریقا و افغانستان هزینه کند. ایجاز گفت که حدود 30 درصد از ظرفیت تولید نساجی پاکستان برای صادرات به دلیل کمبود پنبه و انرژی با مشکل مواجه شده است. بخش نساجی پاکستان که حدود 60 درصد تولید خود را صادر می کند، به دلیل شرایط اقتصادی شکننده، با تقاضای ضعیف در بازار داخلی مواجه است.

بنگلادش

صادرات پوشاک بنگلادش تا سال 2030 از 95 میلیارد دلار خواهد گذشت به شرطی که بتواند سهم خود در بازار جهانی الیاف مصنوعی (MMF) به 12% برساند.

سهام کنونی بنگلادش در بازار جهانی الیاف مصنوعی چیزی کمتر از 5%می باشد.

تقریباً نیمی از کل صادرات پوشاک در سراسر جهان از محصولات با الیاف مصنوعی است، در حالی که 42 درصد از اقلام پوشاک بر پایه پنبه است.

با این حال، در بنگلادش صحنه برعکس است، جایی که 72 درصد از صادرات پوشاک بر پایه پنبه و تنها 24 درصد بر پایه الیاف مصنوعی است.

از مجموع 42 میلیارد دلار صادرات پوشاک از بنگلادش در سال مالی گذشته، 30 میلیارد دلار پوشاک پنبه ای بوده است.

در حال حاضر، چین بزرگترین تامین کننده پوشاک پنبه در جهان است، اما در حال از دست دادن سهام خود می باشد.

بنگلادش که اکنون 16 درصد از کل محموله های پوشاک پنبه در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است، در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده پوشاک پنبه ای است.

به دلیل عدم اطمینان در تولید و عرضه پنبه، مقایسه قیمت و مزایای ارائه شده مانند دوام بالاتر،حفظ رنگ، مقاومت در برابر آب و چروک تقاضای جهانی برای اقلام پوشاک مبتنی بر (MMF) در حال رشد است.

با این حال نگرانی های زیست محیطی نیز وجود دارد.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/unz6

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *