افزایش صادرات پارچه نخی از هند به چین

صادرات پارچه های نخی از هند به چین بر اساس اطلاعات موجود در شورای توسعه صادرات نساجی پنبه، بیش از 68 درصد افزایش یافت و از آوریل تا فوریه سال مالی 2019-2018 به 1.55 میلیارد دلار رسید.

صادرات پارچه های نساجی هند به کشورهای مصرف کننده بزرگ، موجب تقویت روند اخیر این دولت شد بطوریکه تمام هزینه های دولت و همچنین هزینه های مرکزی را در اینگونه کالاها بازپرداخت کرد.گزارش ها به نقل از رئیس شورای توسعه صادرات نساجی پنبه، آقای: K V Srinivasan صادرات پنبه نساجی از کشور همچنان در مقایسه با صادرات از کشورهایی مانند ویتنام، پاکستان و اندونزی عاری از تعرفه 3.5 تا 10 درصد است.با وجود افزایش پارچه های نخی جهت کاهش کسری تجارت هند با چین با حاشیه بسیار کم، هند هنوز کالاهایی با ارزشِ بیش از 65 میلیارد دلار از چین را در برابر صادرات 15 میلیارد دلار به این کشور وارد می کند.به شدت به هند بستگی دارد که مزیت قیمت دراز مدت در تولید نساجی بیش از چین و دیگر تولید کنندگان اصلی باشد.کسری تجارت هند با چین از 63 میلیارد دلار در سال 2018 به 50.13 میلیارد دلار در سال جاری، کاهش یافت.هند بازارصادرات پنبه خود را به کشورهایی نظیر برزیل به دلیل افزایش شدید قیمت الیاف از دست میدهد. (انجمن پنبه هند)صادرات پنبه از هند در بازارهای جهانی با قیمت گونه های منتخب پنبه تا 10 درصد در برابر کاهش تولید، بی رغیب شده است.

جدا از افزایش قیمت پنبه داخلی، روپیه گرانقیمت رئالی ساخته است که حتی از رئال کم ارزش برزیل هم کم ارزش تر است.رئیس سابق شرکت پنبه هند  B Lal M  : ” پنبه هند در بازار جهانی غیرقابل رقابت شده است. چین که بزرگترین وارد کننده میباشد، واردات خود از برزیل را آغاز کرده است، چراکه جایگزین ارزان تریست.” تحویل 400000 تا 500000 عدل پنبه به طور جدی مورد تهدید است، زیرا صادرکنندگان هند برای تامین، با هزینه های بالاتری نسبت به  قرارداد برای صادرات پنبه روبرو میشوند. CAI  در آخرین گزارش خود محصول پنبه سال 2019_2018 را 32.1 میلیون عدل در هر 175 کیلوگرم تخمین زده است که 0.7 میلیون عدل کمتر از تخمین ماه مارس یعنی 32.8 میلیون عدل است.در همین حال، Srinivasan از دولت خواست تا بر ضرورت افزایش صادرات محصولات نساجی نه تنها برای جبران کاهش صادرات پنبه، بلکه جهت کاهش کسری تجارت با چین، تاکید کند.

سازمان خبرگزاری “یارن سند فایبرز” هند

سایت ایران­یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/yl0w

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

2 دیدگاه برای “افزایش صادرات پارچه نخی از هند به چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *