چشم انداز بازار پنبه – 12 جولای 2022

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 12 جولای 2022 را نشان میدهد:

پاکستان

  • حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ جهت بهبود وضعیت صادرات و واردات : همانطور که میدانید، بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران خرد و کلان (SMEها) از پایه های اساسی اقتصاد هر کشور هستند. بنابراین دولت تصمیم دارد با ارتقا وضعیت آن ها، اوضاع صادرات و واردات این کشور را بهبود بخشد. این سخنان توسط عرفان اقبال شیخ رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) و محمد ندیم قریشی رئیس منطقه‌ای در هنگام سخنرانی در جمع اعضای کمیته دائمی منطقه‌ای FPCCI در دفتر منطقه‌ای FPCCI در لاهور بیان شد. آنها معتقدند که دولت باید برای افزایش صادرات و توسعه فناوری اطلاعات و سایر بخش ها گام های مشخصی بردارد و باید به بخش SMEها تسهیلات داده شود. در واقع اگر صنایع کوچک توسعه یابد، پاکستان توسعه خواهد یافت. محمد ندیم قریشی گفت: برای افزایش صادرات باید محصولات غیرسنتی (مدرن) و بازارهای جدید پیدا کرد و صنایع برای جایگزینی واردات تشویق شوند. وی همچنین شرکت های کوچک و متوسط را به عنوان منبع اصلی کاهش فقر و توسعه اقتصاد ملی و ایجاد اشتغال معرفی کرد. ندیم همچنین از دولت خواست برای بهبود زراعت در کشور مخازن آبی ایجاد کند. امسال شدیدترین بحران آب در این کشور وجود دارد که به دلیل آن کشت برنج و پنبه به طور کامل انجام نشده است. وی افزود به دلیل قیمت بالای انرژی و رقابتی نبودن محصولات این کشور در بازارهای بین المللی، هزینه کسب و کار در این کشور در حال افزایش است.

چین

  • پایینتر بسته شدن معاملات فیوچرز پنبه: گزارشات رسیده نشان میدهد معاملات آتی پنبه روز دوشنبه در بورس کالای ژنگژو (ZCE) کاهش یافت. در واقع فعال ترین قرارداد پنبه برای تحویل در سپتامبر 2022، 180 یوان (حدود 26.9 دلار آمریکا) خود را از دست داد و به 16440 یوان در هر تن بسته شد.

اخبار پنبه و منسوجات

  • کاهش قیمت نخ پنبه در شمال هند به دلیل کاهش تقاضا: گزارشات نشان میدهد بازار نخ شمال هند به دلیل تقاضای ضعیف همچنان تحت فشار قرار دارد. قیمت نخ پنبه در لودیانا 5 روپیه به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت اما در دهلی ثابت ماند. همچنین قیمت نخ پنبه شانه نیز به 100 روپیه در هر کیلوگرم در لودیانا کاهش یافت. به علاوه روند نزولی در تعداد کمی از نخ ها در بازار نخ بازیافتی در پانیپات قابل مشاهده بود، در حالی که قیمت سایر نخ ها ثابت ماند. یک تاجر مستقر در لودیانا به Fibre2Fashion گفت: «بازار هنوز به کف خود نرسیده است و خریداران تنها زمانی برای خرید بزرگ بازخواهند گشت که از بازار مطمئن باشند و هیچ کس مایل به خرید نخ در بازار رو به کاهش نیست، مگر برای رفع نیازهای فوری.
  • 37 تیم را برای بازرسی محصول پنبه در کمربند مالوا تشکیل میشود:  وزیر کشاورزی  اعلام کرد 37 تیم دپارتمان را برای بازرسی و گزارش وضعیت محصول پنبه در شش منطقه مالوا که در معرض خطر آفت ملخ صورتی قرار دارند تشکیل داد. وزیر در جلسه ای از بازدید از مناطق آسیب دیده نیز خبر داد. وی گفت که بازاریابی برای افزایش فروش محصول و نجات کشاورزان از چرخه گندم و شالیزار تقویت خواهد شد. وی همچنین از ماموران خواست تا فروش سموم، کود و بذر تقلبی را بررسی کرده و با فروشندگان این گونه محصولات برخورد جدی کنند.
  • کاتن استرالیا نامزدهای نهایی جوایز 2022 را اعلام کرد: کاتن استرالیا (Cotton Australia) نامزدهای نهایی معتبرترین جوایز صنعت پنبه استرالیا در سال 2022 را با شرکت کنندگانی از نیو ساوت ولز، کوئینزلند و قلمرو شمالی در حال اجرا اعلام کرد. مدیر عامل شرکت کاتن استرالیا گفت که نامزدها در اوایل سال جاری اعلام شده و نتایج فوق العاده بوده است، هر سال ما تحت تأثیر نامزدها قرار میگرفتیم و امسال نیز این قاعده مستثنی نیست و چالش بزرگی را برای انتخاب داوران ایجاد کرده است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/y7pj

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *