فراهم زمینه نوسازی تجهیزات نساجی

تشکل های بخش خصوصی زمینه نوسازی تجهیزات نساجی را فراهم کنند

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه اتاق بازرگانی تهران علیمردان شیبانی افزود: علاوه بر تشکل ها، وزارت صنعت هم باید برای تحقق این هدف تلاش کرده و بانک مرکزی نیز باید امکان گشایش اعتبار را فراهم کند.
وی با بیان اینکه تشکل های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی باید شرایط مذاکره با شرکت های خارجی برای نوسازی تکنولوژیکی صنعت نساجی را فراهم کند ادامه داد: زمانی که نتوان ال.سی باز کرد، نمی توان به فروشنده اطمینان دادکه پولش پرداخت می شود زیرا شرکت های خارجی در صورت نبود ایجاد فضای اعتماد و اطمینان، از فروش ماشین آلات به ایران خودداری می کنند.
شیبانی به وضعیت فعلی تجهیزات صنعت نساجی کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:طبیعی است که در سال های اخیر به دلیل تحمیل تحریم های اقتصادی به ایران، نتوانستیم در همه صنایع از جمله صنعت نخ و نساجی، از تکنولوژی جدید استفاده شود و در هشت سال گذشته و همزمان با تشدید تحریم ها، اگر ماشین آلات تازه ای هم از راه هایی وارد می شد، کارآیی لازم را نداشت و به روز نبود.
این فعال صنعت نخ و نساجی ایران ابراز امیدواری کرد: مشکل ها با لغو تحریم ها، برطرف شده و امکان وارد کردن ماشین آلات و تجهیزات به روز فراهم شود.

وی گفت: معتقدم در صورت فراهم شدن شرایط، می توان از کشورهایی اروپایی مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش که در صنعت نخ و نساجی از کشورهای درجه یک جهان هستند، برای نوسازی تجهیزات این صنعت در ایران، ماشین آلات خریداری کرد و ضروری است بخش خصوصی برای نوسازی تجهیزات صنعت نخ و نساجی وارد عمل شود زیرا بخش غیر خصوصی در این صنعت مرده و باید هم بمیرد.
شیبانی افزود: صنعت نساجی ظرفیت بالا در اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده دارد و به دلیل سهم سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع از اولویت ویژه ای برخوردار است. به نظر می رسد دولتمردان این اولویت را هرچند با کمی تاخیر را درک کردند اما باید بطور مداوم توسط تشکل هاو رسانه ها این اولویت را یادآوری و پیگیری کرد.

صادرات محصولات صنایع نخ و نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی سال 94 برابر با 615/9 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال 93 افت 7 درصدی داشته است.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال 1394 کل واردات نخ و نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با افت 25 درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 1/570 میلیارد دلار رسیده است.
واردات صنایع نخ و نساجی کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، در این مدت بالغ بر 1/151 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته 21 درصد افت داشته است.

نایب رییس انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: اشتغال جوانان به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه های کشور در گرو رونق صنایعی مثل نساجی است، جوانان سرمایه های این کشورند که در صورت نبود فرصت شغلی جلای وطن می کنند نخ و نساجی یکی از حوزه هایی است که می توان با استفاده از ظرفیت های آن، اشتغال را افزایش و اثرات اجتماعی و اقتصادی بیکاری در جامعه را کاهش داد.
براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1394، کل صادرات صنایع نخ و نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 7/935 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته افت 8 درصدی داشته است.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/46n2

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *