چشم انداز بازار پنبه

29 ژوئن 2022- 8 تیر 1401

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 29 ژوئن 2022 را نشان میدهد:

پاکستان

  • از سر گیری فعالیت های تجاری کوچک در بازار پاکستان: گزارشات نشان میدهد نرخ پنبه در سند بین 18500 تا 19000 روپیه بر مندی (2.43 تا 2.49 دلار بر کیلوگرم) است. از طرف دیگر نرخ پنبه در پنجاب بین 19000 تا 19500 روپیه بر مندی (2.49 تا 2.56 دلار بر کیلوگرم) است. گزارشات نشان میدهد واردات پنبه به پاکستان در حال افزایش است. پس از واردات تنها 3.1 میلیون عدل 170 کیلوگرمی در طی نه ماه اول، بیش از 1.1 میلیون عدل طی آوریل و مه 2022 به کشور وارد شدند. با این نرخ، ممکن است  امسال با واردات 4.5 میلیون عدل معادل بیش از 1.9 میلیارد دلار به پایان برسد که بالاترین میزان در تاریخ کشور است. رئیس انجمن پنبه پاک کن ها گفت بورس پنبه نیویورک طی یک سال گذشته شاهد افزایش شدید بوده است که در نتیجه آن قیمت پنبه در پاکستان طی چند سال گذشته به 23000 روپیه بر مندی (3.02 دلار بر کیلوگرم) رسید که بالاترین قیمت در تاریخ پنبه ی پاکستان است.

چین

  • چین برای هفتمین سال متوالی 650 میلیارد کیلوگرم غلات تولید می کند: به گفته ی معاون وزیر کشاورزی و امور روستایی چین، تولید غلات چین با بیش از 650 میلیارد کیلوگرم تولید در هفت سال متوالی ثابت مانده است. بر اساس این گزارش تولید غلات چین در سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی به حدود 682.9 میلیارد کیلوگرم رسید بنابراین جیره غلات مردم چین تامین شده است. معاون وزیر خاطرنشان کرد منابع پنبه، روغن خوراکی، شکر و صمغ به‌طور پیوسته در دسترس هستند و گوشت، تخم‌مرغ، شیر، آبزیان و منابع میوه، سبزی و چای فراوان است. وی افزود: وزارت کشاورزی و امور روستایی در گام بعدی حمایت بیشتری برای گسترش ظرفیت غذایی چین جهت مقابله با عدم قطعیت های ناشی از وضعیت جهانی غذا به منظور تضمین امنیت غذایی ارائه خواهد کرد.

اخبار پنبه و منسوجات

  • قیمت پنبه، روغن پخت و پز و مرغ کاهش می یابد: گزارشات نشان میدهد قیمت روغن‌های پخت و پز، پنبه و مرغ در چند هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که پیاز، حبوبات و شکر ثابت مانده‌اند و تا حدودی تورم سرسام‌آوری که چند ماه است اقتصاد را با مشکل مواجه کرده است، کمتر شده است. به گفته کارشناسان داخلی، قیمت شکر در فصل آغاز جشنواره افزایش نخواهد یافت، زیرا دولت صادرات را محدود کرده و از صادرات برای فصل آینده نیز خودداری کرده است، چراکه بیم افزایش قیمت ها را دارد. با این حال گفته شده قیمت پیاز و حبوبات ممکن است به دلیل شروع باران های موسمی در روزهای آینده افزایش یابد. قیمت پنبه نیز در بازار داخلی نیز در یک ماه گذشته بین 10 تا 12 درصد کاهش یافته است در حالی که قیمت جهانی پنبه در معاملات آتی ICE تا 25 درصد کاهش داشت. یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت پنبه، کاهش 30 تا 35 درصدی مصرف آن توسط کارخانه های ریسندگی عنوان شده است. درواقع کارخانه‌ها یا به استفاده از الیاف مصنوعی روی آورده‌اند یا به دلیل افزایش سریع قیمت پنبه، تولید خود را کاهش داده‌اند.
  • هفته گذشته، معاملات آتی پنبه در بورس بین قاره‌ای (ICE)، نیویورک، بیش از 25 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در 9 ماه اخیر رسید. قیمت پنبه که به بالاترین حد خود طی 11 سال گذشته یعنی 158.40 سنت آمریکا در هر پوند (98500 روپیه به ازای هر کندی یا 3.5 دلار بر کیلوگرم) رسیده بود، در روز 24 ژوئن (جمعه) با بیش از 30 سنت کاهش یافت.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/nn7v

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *