60 درصد پوشاک کشور داخلی و ۹۰ درصد پوشاک بازار قاچاق است

60 درصد پوشاک کشور داخلی و ۹۰ درصد پوشاک بازار قاچاق است

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 60 درصد تولیدات پوشاک کشور در داخل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت 60 درصد تولیدات پوشاک کشور در داخل تولید می‌شود البته این تولیدات به دو دسته تقسیم می‌شود یک سری پوشاکی که فقط در داخل کشور تولید می‌شوند و سری بعد پوشاکی که پارچه آنان وارداتی بوده و دوخت آن در داخل کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، واردات غیررسمی 30 درصدی برای یک صنعت بسیار زیاد است و صنعت نساجی قوی است و می‌تواند در برابر این قاچاق‌ها مقاومت کند.

قاچاق پوشاک در ایران پدیده تازه‌ای نیست. پوشاک هندی، پاکستانی، اندونزیایی و ترک در حجم‌های بزرگ به داخل ایران قاچاق می‌شوند.

این روند چنان گسترده شده که نه‌تنها به صنعت نساجی داخلی ضربه زده، بلکه به نظر می‌رسد اکنون راه‌های معمول برای جلوگیری از آن نیز دیگر تأثیرگذار نیست. به گفته گلناز نصراللهی، مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر حدود ٩٠‌درصد پوشاک از طریق مبادی غیررسمی وارد می‌شود.

او دراینباره می‌گوید: متاسفانه کنترل و نظارتی روی کیفیت و نوع پوشاک قاچاق به کشور وجود ندارد و همین امر نیز می‌تواند به صنعت پوشاک کشور لطمات زیادی بزند.او در ادامه درباره کاهش سقف تعرفه‌ای کالاهای وارداتی برای‌ سال آینده به ۵۵‌درصد افزود: وقتی صنعتی با چنین حجم واردات غیررسمی روبروست، بیش از این باید تلاش شود که این واردات غیررسمی به سمت مبادی رسمی سوق پیدا کند.

نصراللهی با بیان این‌که تمامی صنایع مستحق این هستند که با ‌درصدی حقوق ورودی منطقی حمایت شوند، گفت: مسئولان مبارزه با قاچاق کالا همیشه معتقدند تعرفه واردات پوشاک بالاست. در همین راستا امیدواریم با توجه به کاهش سقف تعرفه‌ها اقدامات شدیدتری برای جلوگیری از قاچاق انجام شود؛ چراکه کاهش تعرفه‌ها تنها در کنار افزایش هزینه‌های قاچاق مثمرثمر است.

وی افزود طرح‌های توجیهی ، فنی و اقتصادی باید با دید صادرات محورانجام شود مثلا در شهر کاشان اگر طرح چادر مشکی، ریسندگی تارو پودی، رنگرزی، چاپ ارائه شود با جدیت بیشتری مورد پیگیری خواهد بود.

وی همچنین به تشکیل کارگروه پوشاک اشاره کرد و گفت: در این کارگروه مواردی مانند تسهیلات بازسازی، تأمین سرمایه در گردش، مبارزه با قاچاق و لزوم تشکیل شهرک‌های پوشاک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/gsk4

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *