اولین نمایشگاه تخصصی پتو در اسفند 1394

اولین نمایشگاه تخصصی پتو در اسفند 1394

اولین نمایشگاه تخصصی پتو در اسفند 1394

به گزارش نساجی نیوز پس از هماهنگی های به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برپایی نمایشگاه تخصصی پتو به منظور انعکاس توان تولیدی و رقابتی صنعت پتوی کشور و لزوم مبارزه جدی تر با قاچاق پتو، عصر روز دوشنبه پنجم بهمن ماه، جمعی از مدیران صنعت پتوی کشور درانجمن صنایع نساجی ایران، گرد هم آمدند و با حمایت از برگزاری این نمایشگاه در سطح بالای کیفی، خواستار توجه جدی به توان و پتانسیل تولید داخل شدند.

قرار است اولین نمایشگاه تخصصی پتو با حضور برندهای ایرانی و تولیدکنندگان و تامین کنندگان این صنعت از تاریخ 18 لغایت 21 اسفند ماه در سالن خلیج فارس همزمان با جشنواره ملی مد و لباس فجر برگزار شود.

محمد مهدی رئیس زاده دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران در ارتباط با نمایشگاه تخصصی پتو که در پایان سال برگزار می شود اشاره نمود و گفت: چندی پیش در نشستی که پیش از افتتاح نمایشگاه اصفهان برگزار شد در خصوص این موضوع بحث و تبادل نظر انجام شد. هفته گذشته نیز جلسه ای با حضور تمام اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ارگانهای مختلف برگزار گردید که منجر به این شد که مبارزه با کالای قاچاق از پتو آغاز گردد به همین دلیل برای نشان دادن توانمندیهای تولید کنندگان پتو در ایران، وزیر صنعت و معدن و تجارت دستور داد که نمایشگاه اختصاصی پتو پیش از پایان سال برگزار شود تا تولیدکنندگان پتو در ایران با محصولات با کیفیت خود در نمایشگاه حضور یابند و از مسئولین ذیربط ازجمله: اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آقای ترکان به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد دعوت شود تا از نزدیک با قدرت صاحبان صنایع در این بخش آشنا شوند. متاسفانه درحال حاضر مناطق آزاد محلی شده است که پتوی وارداتی بصورت رول به آنجا وارد شده و در این مکان تنها یک برش خورده و بسته بندی می شود و به عنوان تولید داخل به بازار عرضه می شود که این مسئله اعتراض تولید کنندگان را به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: آمار رسمی واردات نشان می دهد که در 9 ماه، 500 هزار دلار واردات پتو صورت گرفته است. درحالیکه آماری که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه می دهد نشان از آن دارد که 7 میلیون تخته پتو بصورت قاچاق وارد کشور شده است. درحال حاضر نیز اقدامات قانونی انجام شده است که واردات پتو از ته لنجی و موارد ملوانی و سرنشینان حذف شود. اما با مطرح شدن این موضوع، برای مسئولین این نگرانی به وجود می آید که اگر موارد فوق حذف شود آیا تولید کنندگان داخلی قادر به پوشش دادن نیازهای داخلی هستند یا خیر؟ پاسخ این سوال مثبت است. چرا که در حال حاضر ظرفیت تولید پتو در کشور ما 15 میلیون تخته است در حالیکه مصرف کل پتو در داخل کشور به 12 میلیون تخته هم نمی رسد. بنابراین تولیدکنندگان داخلی می توانند جوابگوی نیازهای داخل باشند.

وی در ادامه به جلسه ای که مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک برگزار کرد اشاره کرد و گفت: این جلسه منجر به این شد که انجمن صنایع نساجی ایران مسئولیت پیگیری برگزاری نمایشگاه پتو را بر عهده بگیرد. پس از آن انجمن ، جلسه ای با تولیدکنندگان پتو برگزار کرد و نتیجه آن بر این شد که نمایشگاه پتو از 18 تا 21 اسفند ماه در سالن خلیج فارس و همزمان با برگزاری نمایشگاه مد و لباس برگزار شود.

وی در ارتباط با کیفیت تولیدات داخلی در بخش پتو گفت: تولیدات داخلی دارای کیفیت بالایی نسبت به محصولات وارداتی است زیرا پتو های تولید داخلی مشمول استاندارد اجباری است. بنابراین تمام ضوابط در همه مراحل از مواد اولیه تا پایان پروسه تولید رعایت می شود. درحالیکه بسیاری از پتوهای وارداتی استاندارد نیست. زیرا بسیاری از آنها از ضایعات پلی استر تهیه می شوند که از نظر بهداشتی برای انسان بویژه نوزادان و اطفال مضر است. بنابراین نمایشگاه پتو فرصت مناسبی است برای تولیدکنندگان این بخش که حجم تولید و کیفیت کالای خود را به نمایش بگذارند تا هم منجر به تلاش بیشتر مسئولین در ارتباط با مبارزه با واردات کالای قاچاق شوند و هم مصرف کنندگان از کالاهای با کیفیت داخلی بهرمند شوند.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/8h6m

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *