چشم انداز بازار پنبه (3 ژوئن 2022)

چشم انداز بازار جهانی پنبه

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB در هند:

چشم انداز بازار جهانی پنبه

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 3 ژوئن 2022 را نشان میدهد:

 

پاکستان

  • کاهش نرخ محلی پنبه به میزان 500 روپیه بر مندی: گزارشات نشان میدهد نرخ محلی پنبه پنبه با تصمیم انجمن پنبه ی کراچی، به میزان 500 روپیه بر مندی (06 دلار بر کیلوگرم) کاهش یافته و به 22000 روپیه بر مندی (2.97 دلار بر کیلوگرم) رسید. آمارها نشان میدهد حجم معاملات بازار همچنان پایین است. نرخ پنبه در پنجاب و سند بین 21000 روپیه تا 22000 روپیه بر مندی گزارش شده است.

بنگلادش

  • کاهش 15 درصدی مالیات برای بخش نساجی تا سال 2025 ادامه خواهد داشت: گزارشات رسیده از مقامات وزارت دارایی نشان میدهد دولت قصد دارد کاهش 15 درصدی مالیات برای بخش نساجی را برای سه سال مالی دیگر، مشروط به رعایت برخی شرایط، تمدید کند. این بخش ها شامل ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، تکمیل، چاپ یا هر گونه صنایع ذیربط دیگر است. لازم به ذکر است شرکت هایی شامل این تخفیف خواهند شد که به ثبت رسیده و آیین نامه ها را به درستی رعایت کنند و سیستم پرداخت مالیاتی منظمی داشته باشند. این تمدید از اول جولای سال جاری لازم الاجرا خواهد بود و تا 30 ژوئن 2025 به قوت خود باقی خواهد ماند. بنگلادش به دلیل چنین حمایتی جایگاه دوم را در صادرات RMG در سطح جهان به دست آورده است و برای حفظ این دستاورد و کسب درآمد مورد انتظار از این بخش، کاهش نرخ مالیات برای بخش نساجی را ادامه میدهد. این اعتقاد وجود دراد که این یک حرکت دلگرم کننده برای بخش هایی است که با افزایش قیمت مواد خام دست و پنجه نرم می کنند. البته برخی معتقدند این تسهیلات کافی نیست و دولت باید تسهیلات بیشتری مانند دسترسی آسان به اتصالات گاز و برق به بخش نساجی ارائه دهد تا آنها بتوانند ظرفیت خود را افزایش دهند و سرمایه گذاران جدیدی را وارد کنند. به علاوه صنعت نساجی به وام هایی با بهره ی کم نیاز دارد.

اخبار پنبه و منسوجات

  • کاهش قیمت نخ پنبه در شمال هند به میزان 15 روپیه بر کیلوگرم: گزارشات نشان میدهد قیمت نخ پنبه در شمال هند به علت کاهش تقاضا حدود 5-15 روپیه بر کیلوگرم کاهش یافته است. این روند در دهلی و لویانا نیز وجود دارد. نخ های بازیافتی مورد استفاده در منسوجات مبلمان نیز 5-10 روپیه به ازای هر کیلوگرم کاهش داشته است. به غیر از تقاضای کم تولیدکنندگان پارچه، روند نزولی قیمت پنبه نیز باعث کاهش قیمت نخ شده است. نخ شانه شده 20 و 25 به ترتیب به قیمت 410-415 روپیه به ازای هر کیلوگرم و 415-420 روپیه به ازای هر کیلوگرم معامله شد. نخ کارد 30 نیز 360-365 روپیه در هر کیلوگرم قیمت گذاری شد.
  • معاملات فیوچرز پنبه ICE  بیش از 3 درصد افزایش یافت که ناشی از خرید از کارخانه‌ها، جو خوش‌بینانه بازار و کاهش ارزش دلار بود.
  • پس از توافق اوپک پلاس (OPEC+) برای افزایش تولید به منظور جبران کاهش تولید روسیه، قیمت نفت افزایش یافت. افزایش قیمت نفت باعث افزایش پلی استر که در برخی موارد جایگزین پنبه شده است خواهد شد.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/xv7v

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *