چشم انداز بازار پنبه (5 مه 2022)

چشم انداز بازار جهانی پنبه

 

سرفصل مهمترین اخبار پنبه هند و جهان

نرخ FOB نخ پنبه در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 5 مه 2022 را نشان میدهد:

پاکستان

  • نمایندگان مجلس به دنبال اعلام زودهنگام قیمت حمایتی پنبه هستند: برخی از نمایندگان مجلس در خصوص تاخیر در اعلام حداقل قیمت حمایتی پنبه ابراز نگرانی کرده اند. آن ها نگران هستند این مسئله کاهش تولید پنبه را به دنبال داشته باشد. آن ها معتقدند اقتصاد ملی، صنعت نساجی، وضعیت اشتغال و صادرات این کشور به رشد مقادیر کافی پنبه در کشور بستگی دارد. صنعت نساجی در این کشور مجبور است میلیون‌ها عدل پنبه را با نرخ‌های گزاف وارد کند تا فعالیت کارخانجات خود را حفظ کند و کاهش سریع ارزش روپیه واردات آنرا گران‌تر کرده است. آنها معتقدند که این موضوع اهمیت عمومی فوری دارد زیرا زمان کاشت محصول پنبه به سرعت در حال اتمام است و در غیاب نرخ حمایتی کافی برای پنبه، کشاورزان به کاشت محصولات جایگزین روی می آورند. حدود 1.3 میلیون از پنج میلیون کشاورز پنبه کشت می کنند که 15 درصد از سطح زیر کشت در کشور را پوشش می دهد. محصول پنبه 0.8 درصد در تولید ناخالص داخلی و 5.2 درصد در ارزش افزوده کشاورزی سهم دارد و 51 درصد از کل درآمدهای ارزی کشور را به خود اختصاص داده است. از کاربردهای پنبه علاوه بر تولید پارچه میتوان به استفاده از روغن پنبه دانه برای پخت و پز یا به عنوان بخشی از بسیاری از محصولات صنعتی از جمله صابون، مارگارین، لوازم آرایشی، امولسیفایرها، لاستیک ها، پلاستیک ها و مواد دارویی اشاره کرد. روغن پنبه دانه عمدتاً از چربی های غیراشباع و سطوح بالای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E تشکیل شده است که به ماندگاری طولانی آن کمک می کند. پنبه دانه حدود 70 درصد روغن خوراکی تولید شده در پاکستان را تشکیل میدهد.
  • نیجریه به دنبال همکاری برای احیای صنعت پنبه است: وزیر کشاورزی نیجریه اخیراً در دیدار نمایندگان انجمن ملی تولیدکنندگان پنبه و منسوجات در نیجریه (NACOTAN) خواستار همکاری میان سهامداران برای احیای صنعت داخلی پنبه برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور شد.

 

اخبار پنبه و منسوجات هند

  • صادرکنندگان پوشاک به دنبال اقدام سریع برای بررسی افزایش قیمت مواد خام: سازمان صادرکنندگان پوشاک AEPC از دولت خواست برای مهار افزایش قیمت مواد خام دست به کار شود زیرا این افزایش مداوم بر کل زنجیره صنعت تأثیر گذاشته است. این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد، قیمت نخ پنبه که در ماه مارس حدود 376 روپیه در هر کیلوگرم بود، در آوریل به 406 روپیه افزایش یافت و در حال حاضر به 446 روپیه در هر کیلوگرم رسیده است. رئیس AEPC گفت که با توجه به سفارشات صادراتی موجود، این صنعت در تلاش است ظرفیت تولید خود را افزایش دهد اما افزایش مداوم قیمت تمام شده مواد اولیه، کل زنجیره ارزش پوشاک را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش قیمت پوشاک شده است و صادرکنندگان پوشاک به دلیل این افزایش مستمر، با مقاومت زیادی از سوی خریداران نسبت به ثبت سفارش‌های جدید مواجه شده‌اند.

 

  • امضا پیمان توافق میان CAI و ICA برای تقویت همکاری ها و رسیدگی به مسائل کیفی:  انجمن پنبه هند (CAI)، و انجمن بين‌المللي پنبه (ICA) تفاهم‌نامه‌اي را براي افزايش همكاري و رسيدگي به مسائل كيفي امضا كرده‌اند. ICA که در لیورپول واقع است، مرجع داوری پنبه در جهان است و عمده تجارت جهانی پنبه طبق آیین نامه ICA انجام می شود. در جلسه ی میان هیئت ICA که با اعضای CAI انجام شد همچنین در مورد پیشنهادی برای سازماندهی برنامه های آموزشی در هند و صدور گواهینامه ICA برای چند آزمایشگاه CAI نیز بحث شد.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/o8au

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *