چشم انداز بازار پنبه (24 مارچ 2022)

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 24 مارچ 2022 را نشان میدهد:

پاکستان

  • واردات پنبه، اصلاحات اساسی در راه است: آمارها نشان میدهد واردات پنبه ی پاکستان حدود 2.75 میلیون عدل (12درصد) کاهش یافته است. پیش بینی ها نشان میدهد واردات پنبه در سال 2022 ممکن است با نرخ ماهانه 0.35 میلیون عدل، چیزی حدود 4.1 میلیون عدل در سال باشد در حالیکه این میزان در سال 2021 حدود 5 میلیون عدل بود. (وزن هر عدل 170 کیلوگرم است). علیرغم قیمت بالای پنبه در بازار بین المللی، USDA تقاضای پنبه وارداتی پاکستان را بیش از 7 میلیون عدل پیش بینی کرده است. این میزان پس از واردات 5.2 میلیون عدلی در 14 سال پیش، بالاترین حجم واردات در تاریخ این کشور است. دلیل این پیش‌بینی رونق گرفتن صادرات محصولات نساجی از این کشور و همچنین کم بود تولید داخلی پنبه عنوان شده است.

بنگلادش

  • تاثیر افزایش قیمت پنبه بر صادرات پوشاک: قیمت پنبه در بازار جهانی در پی جنگ روسیه و اوکراین، افزایش غیرمعمول هزینه های حمل و نقل و خشکسالی در ایالات متحده، به بالاترین حد خود در یک دهه اخیر رسید و این امر سبب فزایش هزینه ها برای تولیدکنندگان پوشاک در بنگلادش شده است. این امر تاثیر بزرگی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت. همانطور که می دانید، حتی قبل از جنگ روسیه و اوکراین نیز به دنبال از سرگیری مجدد تجارت ها و رونق گرفتن اقتصادها پس از قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا، قیمت مواد خام مورد استفاده در نساجی به دلیل افزایش تقاضا در بازار بین‌المللی افزایش یافت. وجود خشکسالی در برخی از مناطق کشت پنبه در ایالات متحده، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و خرید حجم بالای پنبه توسط چین، قیمت الیاف پنبه را تا 9.09 درصد در ماه گذشته افزایش داد. در نتیجه، با توجه به وابستگی شدید بنگلادش به واردات پنبه، هزینه تولید پوشاک برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان آن ها افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت. آمارها نشان میدهد تولیدکنندگان داخلی تنها می توانند کمتر از 2 درصد از 9 میلیون عدل پنبه مصرفی سالانه در کشور را تامین کنند و بنابراین این کشور مجبور است نزدیک به 3 میلیارد دلار برای واردات مواد خام مورد نیاز در صنعت رو به رشد پوشاک هزینه کند. (هر عدل پنبه حدود 218 کیلوگرم است). واردکنندگان و صاحبان صنایع معتقدند در صورت ادامه جنگ، قیمت پنبه افزایش بیشتری نیز خواهد داشت و این امر در نهایت باعث افزایش قیمت نخ در بازارهای محلی و افزایش هزینه تولید پوشاک می شود. این درحالیستکه خرده فروشان و برندهای بین المللی در تجارت پوشاک هزینه اضافی تولید را نمی پذیرند.

اخبار پنبه و منسوجات هند

  • هاریانا قصد افزایش سطح زیر کشت پنبه تا بیش از سه هزار جریب را دارد: اداره کشاورزی هاریانا هدف امسال خود را افزایش سطح زیر کشت پنبه تا 19.25 هزار جریب در فصل خریف 2022 اعلام کرده است درحالیکه در فصل قبل پنبه در 15.90 هزار جریب کشت شده بود و بسیاری از آن ها تحت حمله ی آفات قرار گرفتند. با در نظر گرفتن تهدید جدی کرم صورتی برای محصول پنبه، دبیر ارشد کشاورزی و رفاه کشاورزان به کارکنان میدانی دستور داد کمپین هایی برای آگاه ساختن کشاورزان به راه بیندازند. این سخنگو گفت که با توجه به تهدید مذکور، این اداره در حال حاضر حدود 85 درصد از روستاهای مناطق کشت پنبه را تحت پوشش قرار داده و کشاورزان مناطق را از طریق آموزش با مشارکت دانشگاه کشاورزی CCS هاریانا، هیسار و شرکت های خصوصی مورد حمایت قرار داده است.

 

  • افزایش قیمت نخ پلی استر پنبه در هند: قیمت نخ پلی استر-پنبه (PC) در بازارهای هند 5 تا 7 روپیه به ازای هر کیلوگرم افزایش یافت. دلیل این امر افزایش قیمت الیاف طبیعی عنوان شده است. نخ 30 شانه‌شده PC (48/52) 5 روپیه بالاتر به قیمت 285-295 روپیه در هر کیلوگرم فروخته شد. نخ 30 کاردشده (65/35) PC نیز 5 روپیه به ازای هر کیلوگرم 245-255 روپیه افزایش یافت. نخ 20 (60/40) PSF بالاتر از 175-185 روپیه در هر کیلوگرم معامله شد.

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/x5nt

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *