تحلیل بازار پنبه 2021-2022

پنبه

تولید جهانی پنبه از ماه گذشته همزمان با کاهش بازدهی محصول در هند و تانزانیا با کاهش مواجه شد. تجارت جهانی نیز با کاهش صادرات آمریکا و کاهش واردات چین برای دومین ماه متوالی با کاهش همراه بود.

تولید پنبه ی آمریکا بدون تغییر و در حدود 17.6 میلیون عدل ثابت ماند اما میزان صادرات آن برای دومین ماه متوالی با کاهش همراه بود و به 14.5 میلیون عدل رسید.

در نمودار زیر مقایسه ای از روند صعودی قیمت پنبه در آمریکا، هند، چین، برزیل و ایندکس A از ماه آگست 2019 تا فوریه 2022 نشان داده شده است. دراین نمودار ایندکس A میانگین پنج تا از ارزانترین قیمت ها با کیفیت میدلینگ است.

قیمت پنبه در آمریکا میانگین مقادیر گزارش شده توسط انجمن کشاورزی آمریکا است، قیمت گزارش شده برای چین نرخ شاخص این کشور یعنی CCIndex است،

قیمت گزارش شده برای هند مربوط به شاکار-6 بوده و نرخ گزارش شده برای برزیل نیز قیمت شهر سائوپائولو است.

جدول زیر تغییرات قیمت ها در ماه اخیر (از 11ژانویه تا 7 فوریه) را نشان میدهد.همانطور که دیده میشود، ایندکس A به میزان حدود 140 سنت بر پوند رسیده است که چیزی حدود 50 درصد از ماه مشابه آن در سال گذشته بالاتر است.

در این میان برزیل با حدود 14 سنت بیشترین افزایش قیمت را در دو ماه اخیر شاهد بوده است که دلیل آن افزایش میزان صادرات است.

جدول زیر بزرگترین واردکنندگان و صادرکندگان پنبه در ماه های اخیر را نشان میدهد (مقادیر بر حسب 1,000 480-lb Bales هستند)

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/5uu8

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *