سرفصل مهمترین اخبار پنبه هند و جهان

پنبه

هند

  • سفر نخ پنبه هندی، از ریسندگی تا بافندگی: هند امیدوار است با گسترش صنعت پوشاک خود بتواند موقعیت های شغلی فراوانی برای جوانان و افراد جویای کار فراهم کند. گزارشات نشان از تصمیم دولت برای تزریق حدود دو میلیارد دلار بودجه به این صنعت برای فراهم کردن بیش از یک میلون موقعیت شغلی دارد. پنبه در ایالت هایی مانند تلانگانا و آندرا پرادش در جنوب کشت می شود و سپس برای ریسندگی به سمت جنوب به تامیل نادو می رود. فرآیند بافندگی در ایالت های غربی گجرات و ماهاراشترا صورت میگیرد. تکمیل آن در راجستان انجام می شود. از آنجا به پایتخت یعنی دهلی در شمال، بنگلور در جنوب و کلکته در شرق برای تولید پوشاک می رود. بنابراین می بینیم پنبه تولید شده توسط یک کشاورز در Telangana می تواند هزاران کیلومتر حرکت کند تا به یک تی شرت تبدیل شود، در حالی که در بنگلادش اوضاع به این صورت نیست.
  • بازده پایین پنبه در این فصل در هند به دلیل بارش باران بیش از حد و حمله کرم غوزه در هند، منجر به فروش محصول بیش از 60 درصد بالاتر از حداقل قیمت حمایتی (MSP) شده است. این عوامل نه تنها بر قیمت پنبه بلکه بر کیفیت محصول پنبه نیز اثر گذار بوده اند. در Sirsa، هر صد کیلوگرم پنبه را تا 9700 روپیه می خرند در حالی که دولت MSP را 5925 روپیه تعیین کرده است.
  • قیمت پنبه دانه از 8500 تا 10500 روپیه به ازای هر صد کیلوگرم در بزرگترین ایالت تولیدکننده پنبه (گجارات) این کشور متغیر است. گجرات به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف طبیعی، تقریباً یک چهارم کل تولید پنبه در این کشور را به خود اختصاص داده است. در فصل جاری، سطح زیرکشت پنبه در این ایالت به 22.53 هزار هکتار در ماه ژوئن 2021-2022 رسید که در مقابل 22.78 هزار هکتار در فصل قبل، با کاهش روبرو بود. به گفته ی تحلیل گران قیمت ها به چند دلیل افزایش یافته است: یکی اینکه تولید به میزان قابل توجهی کمتر از برآورد اولیه بود، دوم اینکه تقاضای بیشتری از سوی کارخانه های ریسندگی وجود دارد، زیرا آنها از سال گذشته هیچ موجودی در انبار ندارند. به علاوه تقاضای خارجی نیز برای پنبه ی هند بالاست که به افزایش قیمت آن کمک کرده است.
  • تولیدکنندگان از دولت تقاضای کنترل قیمت پنبه را دارند. اگر روند به همین شکل باشد واحدهای تولیدی ممکن است به زودی توان خود را از دست داده و تعطیل شوند و در نتیجه منجر به بیکاری گسترده و ناآرامی های صنعتی در ایالت شود.

پاکستان

  • قیمت پنبه به بالاترین میزان خود رسید: بنا بر گزارشات موجود عدم عرضه ی کافی پنبه در پاکستان و بالا بودن تقاضا برای آن، نرخ پنبه را به بالاترین میزان خود رسانده است. گزارشات نشان میدهد تجار قرار داد واردات حدود 5 میلیون عدل برای رفع تقاضای داخلی را نهایی کرده اند. قیمت پنبه در پاکستان به 20700 روپیه بر مندی (3.19 دلار برکیلوگرم) رسیده است. به گفته ی رئیس انجمن پنبه ی پاکستان، انتظار می رود تولید پنبه ی داخلی در این کشور حدود 7.5 میلیون عدل باشد، درحالیکه تقاضا برای پنبه حدود 18 میلیون عدل است. وی افزود با توجه به این حجم از تقاضا، میزان واردات پنبه بسیار کم است. بنا بر اطلاعات موجود سفارشات صادراتی برای پنبه ی پاکستان در طول دوره ی کرونا، افزایش تقاضا و کمبود عرضه را به دنبال داشت.

استرالیا

  • پنبه استرالیا، دومین پنبه ی برتر در دنیا: با توجه به شرایط مساعد در اکثر مناطق کشت پنبه در استرالیا، انتظار می‌رود پنبه ی این کشور در سال جاری دومین پنبه ی برتر باشد. پنبه استرالیا که یکی از با کیفیت ترین پنبه‌ها است، در سال‌های 2019-2020 تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفت و بازدهی آن کمتر از 590000 عدل بود و پس از آن در سال گذشته به 2.8 میلیون عدل رسید. گزارشات نشان میدهد باران‌های قابل‌توجه در اواخر سال گذشته و اوایل امسال، تولیدکنندگان پنبه را خوش‌بین کرده است و اگر شرایط به خوبی ادامه یابد، امکان کشت حدود 5.2 میلیون عدل در این کشور وجود دارد. اگرچه برخی از مناطق در این کشور بارندگی کافی نداشته اند و برخی دیگر دچار سیل شدید شده اند، اما اکثر مناطق زیر کشت پنبه دمای مناسب و باران خوب داشته و مشکلات ناشی از آفات را نیز نداشته اند.

 

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/n7kz

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *