افزایش قیمت پنبه در برزیل

بنابر گزارش منتشر در 4 فوریه 2022، نرخ پنبه در برزیل برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافت. از دلایل مطرح شده برای این امر کاهش عرضه و بالا بودن تقاضا برای پنبه ی با کیفیت برزیلی در سطح ملی و بین المللی عنوان شده است. در حقیقت خریداران به دلیل نیاز فوری به پنبه، حاضر به پرداخت هزینه هایی بالاتر برای پنبه هستند. بسیاری از کشاورزان نیاز مالی نداشته و به همین دلیل عجله ای برای فروش محصول پنبه ی خود ندارند. شرایط به گونه ای است که در اواخر ماه ژانویه 2022 اغلب تجار برای تامین خریداران خود از بار موجود در انبار استفاده میکنند و تعداد کمی درحال خرید و فروش پنبه هستند.

در ماه ژانویه شاخص ایندکس برزیل حدود 7 درصد افزایش یافت و در آخر ماه به 6.9822 BRL/lb (1.30 USD/lb یا 2.86 USD/kg) رسید. این مقدار بالاترین مقدار خود نسبت به شرایط مشابه است. این مقدار حدود 37 درصد بالاتر از میانگین خود در ژانویه ی 2021 است و بیشترین مقدار از آوریل 2011 می باشد.

آمارها نشان میدهد تا 20 ژانویه به صورت میانگین در حدود 52 درصد از کل سطح زیر کشت تخمین زده شده در برزیل در فصل کشت 2021-22 کاشته شده است.

این مقدار در Bahia حدود 84 درصد، در Mato Grosso حدود 40 درصد، در Goiás حدود 40درصد، در Minas Gerais حدود 85 درصد، در Maranhão حدود 67 درصد، در São Paulo حدود 81 درصد و در Piauí حدود 81 درصد از سطح زیر کشت تخمین زده شده است.

 

چشم انداز پنبه ی برزیل در ایران

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/76py

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *