چشم انداز بازار پنبه (30 دسامبر 2021)

مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 30 دسامبر 2021 را نشان میدهد:

پاکستان

  • بهبود بازار پنبه: به گفته ی تحلیل گران بازار پنبه، قیمت پنبه در حدود 17500 روپیه بر مندی بود. الیاف پلی استر نیز با نرخ 245 روپیه بر کیلوگرم بود. قیمت پوتی نیز حدود 6000-7800 روپیه به ازای هر 40 کیلوگرم بود. پنبه ی سند حدود 14500 تا 17500 روپیه بر مندی، در پنجاب 15000 تا 17500 روپیه بر مندی و پنبه ی بلوچستان 16000 تا 16500 روپیه بر مندی معامله شد.

چین

  • انتظار ثبات بازار در چین در سال آینده: تخمین ها نشان میدهد چین در سال آینده محیط تجاری با ثبات تری را برای همه نهادها داشته باشد. به گفته کارشناسان، این کشور همچنین تلاش های خود را برای ایجاد یک محیط منصفانه، شفاف و باثبات برای همه نهادها افزایش خواهد داد. در مورد اقدامات نظارتی گفته شده چین درصدد ساده تر کردن صدور مجوزها و ارائه ی خدمات راحت تر برای نهادهای مختلف است.

اخبار پنبه و منسوجات

  • قیمت پنبه وارنگال (Warangal) به 8800 روپیه در هر 100 کیلوگرم رسید: گفته می شود که این بالاترین قیمت پنبه ثبت شده در بازار Enumamula است. این قیمت رضایت بسیاری از کشاورزان را درپی داشته است. به گفته ی کشاورزان، به دلیل بارش های صورت گرفته در ماه گذشته، بسیاری از کشاورزان محصولات پنبه خود را از دست دادند و این یکی از دلایل این قیمت برای پنبه است. گزارشات نشان میدهد قیمت پنبه 3 درصد افزایش داشته است. البته این نوسان قیمت می تواند به دلیل نوسانات آخر سال میلادی و نیز اومیکرون باشد.
  • سرمایه گذاران اکنون منتظر گزارش هفتگی صادرات وزارت کشاورزی ایالات متحده هستند. تحلیلگران معتقدند تقاضا برای پنبه ی ایالات متحده زیاد است و در صورت بهبود وضعیت زنجیره تأمین، ممکن است در سال 2022 به رشد خود ادامه دهد.
  • تحریم‌های مرتبط با سین جیانگ به زنجیره جهانی صنعت پنبه آسیب می‌رساند: تحریم‌های آمریکا علیه پنبه سین‌جیانگ به بهانه «کار اجباری» و «نقض حقوق بشر» به زنجیره جهانی صنعت پنبه آسیب می‌زند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/x2yn

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *