چشم انداز پنبه ی برزیل در ایران

پنبه برزیل در ایران

 

سفارت برزیل مذاکرات خود را طی جلسه ای، با تجار ایرانی آغاز کرد. برزیل نه تنها در تامین سویا و ذرت جزء مناطق مهم برای ایران محسوب میشود، بلکه در زمینه تولید پنبه نیز اهیمت فراوانی دارد. از اینرو جلسه ای آنلاین با حضور انجمن تولیدکنندگان پنبه برزیل (Abrapa)، انجمن ملی صادرکنندگان پنبه برزیل (Anea)، سفارت برزیل در تهران و شرکت های نساجی ایرانی برگزار شد.

در حال حاضر هیچ صادرات پنبه ای از برزیل به ایران وجود ندارد اما پتانسیل این انتقال وجود دارد. آمارهای موجود نشان میدهد سالانه در حدود 120 هزار تن پنبه به ایران وارد میشود و به این ترتیب ایران در میان 10 واردکننده ی بزرگ پنبه در دنیا قرار دارد.

برزیل پس از هند، چین و ایالات متحده ی آمریکا چهارمین تولید کننده ی بزرگ پنبه در دنیاست و در سال 2021 نیز دومین صادرکننده ی بزرگ پنبه در دنیا بوده است.

صادرات برزیل به ایران هم اکنون تنها شامل سویا، کنجاله سویا و ذرت است. برآوردها نشان داده است ارزش تجارت پنبه با ایران برای برزیل سالانه بیش از 1.05 میلیارد دلار است که میتواند انگیزه ی خوبی برای تولیدکنندگان پنبه برزیل باشد.

به گفته ی تجار ایرانی، عمده ی پنبه ی ایران از ازبکستان و هند تامین میشود و با توجه به عدم تجارت پنبه آمریکا و چین با ایران، تجار تمایل زیادی به برقراری همکاری با برزیل دارند.

به گفته ی نماینده ی کارخانه نساجی خوی، با توجه به اینکه هند و ازبکستان صادرات خود را به سمت نخ و پارچه برده و الیاف پنبه را به صورت عمده برای مصرف داخلی خود اختصاص داده اند، فرصت بسیار خوبی برای برزیل است که با تامین الیاف پنبه، بخشی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

با آگاهی از چالش های فعلی، صادرکنندگان پنبه برزیلی شروع به بررسی تجربیات مثبت تجارت سایر محصولات بین ایران و برزیل کرده اند. الن لوریندو، بازرس وزارتخانه که در این نشست حضور داشت، گفت: تمرکز ما حمایت از امکان‌سنجی صادرات پنبه برزیل است.

 

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/3e0a

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *