چشم انداز بازار پنبه (19 نوامبر 2021)

بازار پنبه جهانی

 

مهمترین اخبار هند و جهان

 

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 19 نوامبر 2021 را نشان میدهد:

پاکستان

  • افزایش نرخ پنبه در پاکستان: در بازارهای محلی پاکستان حجم تجارت پنبه به صورت رضایت بخشی قرار داشت و نرخ پنبه بر 16600 روپیه بر مندی (57 دلار بر کیلوگرم) ثابت باقی ماند. تحلیلگران پنبه معتقدند روند صعودی نرخ پنبه همچنان ادامه خواهد داشت. بنا برگزارشات موجود نرخ پنبه ی با کیفیت تا حدود 17700 روپیه بر مندی (2.74 دلار برکیلوگرم) رسیده است این درحالیست که نرخ پوتی (بذر پنبه) بر 8800 روپیه (50.52 دلار )در هر 40 کیلوگرم قرار گرفت.

 

چین

  • افزایش تولید و صادرات منسوجات از سین جیانگ: به گفته صاحبان کسب و کار، تولید پنبه در منطقه خودمختار سین جیانگ و صادرات محصولات آن، علیرغم وجود اتهامات کار اجباری در این منطقه، به رشد قابل توجهی در سال جاری دست یافته است. این پیشرفت با وجود تحریم پنبه ی این ناحیه توسط آمریکا به دلیل ادعای کار اجباری رخ داده است که دلیل آن کیفیت پنبه ی این ناحیه است. آمریکا در ماه ژانویه واردات پنبه و محصولات مرتبط با آن را با ادعای نقض حقوق بشر در این منطقه ممنوع کرد که این مسئله با خشم عمومی در چین مواجه شد چرا که در پی این تصمیم بسیاری از برندهای بین المللی خرید پنبه از این منطقه را متوقف کردند. اما صنعت پنبه ی این منطقه به لطف حجم عظیم بازار داخلی و نیز خرید برخی از کشورها، سقوط نکرد.

 

هندوستان

  • وزیر ارشد پنجاب اعلام کرد که مبلغ غرامت پرداختی به کشاورزان آسیب دیده از حمله ی آفات را از 12000 روپیه به 17000 روپیه در هر هکتار افزایش می دهد و 10 درصد از آن به کارگران مشغول در این مزرعه ها تعلق میگیرد. همچنین از کشاورزان درخواست شده است از سوزاندن زمین در آینده خودداری کنند، زیرا این کار هم برای محیط زیست و هم برای سلامت انسان خطرناک است و علاوه بر این باروری زمین را تا حد زیادی مختل می کند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/lwi8

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *