چشم انداز بازار پنبه (15 سپتامبر 2021)

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 15 سپتامبر 2021 را نشان میدهد:

پاکستان

  • ایجاد تعادل در بازار تجارت پنبه: نرخ پنبه بر 13200 روپیه بر مندی باقی ماند. همچنین حجم تجارت محلی ثابت باقی ماند. همچنین نرخ معامله ی پلی استر بر 222 روپیه بر کیلوگرم بود. تحلیلگران بازار پنبه در پاکستان، دلیل کم بودن حجم بازار پنبه را بارش های فراوان در مناطق دارای پنبه به ویژه سیند و پنجاب دانستند.

 

هند

  • کاهش تولید پنبه در سال 2021-22 به دلیل افزایش بارندگی ها در ماه جولای و آگوست در مناطق کاشت پنبه: طبق گزارشات موجود انتظار میرود تولید پنبه ی هند در سال 2021-22 با کاهش یک درصدی به 3 میلیون 480lb عدل برسد. افزایش بارندگی در گجرات که بزرگترین تولید کننده کشور است (حدود یک سوم تولید سالانه کشور را شامل می شود) باعث کاهش سطح زیر کشت شده است. به علاوه حمله ی آفات در باتیندا و منسا نیز عامل دیگری در کاهش نرخ تولید است. برنامه بر این است که به شرط مناسب بودن شرایط آب و هوایی و در صورت کنترل صحیح آفات، تولید و بازدهی در سال 2022-23 مجددا افزایش یابد. موج جاری کرونا نیز عامل بسیار موثری بر کند شدن روند بازار است. با این حال، تولید داخلی منسوجات به احتمال زیاد طی چند سال آینده افزایش می یابد زیرا اخیراً دولت برنامه پنج ساله ای مبنی بر تشویق و حمایت از تولیدکنندگان داخلی ارائه کرده است.

چین

  • علیرغم تحریم های غرب، شرکت های پنبه سین جیانگ شاهد بهبود کسب و کار خود هستند: شرکت های مرتبط با پنبه در منطقه خودمختار سین جیانگ چین با محکوم کردن تحریم های غیرمعقول و دلخواه برخی کشورهای غربی بر اساس اطلاعات نادرست، اخیراً از توسعه صنعت پنبه محلی خبر داده اند. نمایندگان صنعت نساجی پنبه سین جیانگ در یک کنفرانس مجازی که مشترکاً میان نمایندگان چین در دفتر سازمان ملل در ژنو و دولت منطقه ای سین جیانگ برگزار کرد، سخنرانی کردند. سخنرانی ها در کنفرانس مجازی گویای این بود که تصمیم کورکورانه برخی از برندهای غربی برای تحریم پنبه سین جیانگ نه تنها برای بازار چین و مشتریان آنها هزینه داشته و بر شهرت آنها تأثیر گذاشته است، بلکه احساسات مردم چین را نیز جریحه دار کرده است. نماینده شرکت های مستقر در سین جیانگ گفت: “اطلاعات غلط سیاستمداران آمریکایی و غربی نمی تواند مانع توسعه صنعت نساجی پنبه در سین جیانگ شود.”

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/xls2

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *