چشم انداز بازار پنبه (27 آگوست2021)

بازار پنبه جهانی

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

  • به گزارش رسانه های محلی پاکستان، قیمت پنبه در این کشور در واکنش به افزایش ارزش دلار و کاهش تولید داخلی به بالاترین حد خود در ده سال اخیر رسید.
  • دولت بنگلادش به دنبال تشویق تولیدکنندگان پوشاک برای سرمایه گذاری در حوزه الیاف مصنوعی (پوشاک تولیدی از الیاف به غیراز پنبه) است.
  • احتمال افزایش تولید و صادرات پنبه مصر در سال 2021-22 به دلیل افزایش 30 درصدی سطح زیر کشت در این کشور.

 

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 10 آگوست 2021 را نشان میدهد:

پاکستان

  • افزایش نرخ رسمی پنبه: بنابر گزارشات موجود نرخ رسمی پنبه در هفته گذشته افزایش یافته و به 13900 روپیه بر مندی رسید. نرخ پنبه در سند بین 13800-14000 روپیه بر مندی و در پنجاب بین 14000-14300 روپیه بر مندی رسید که بالاترین نرخ پنبه در سال اخیر است.

بنگلادش

  • طرح تشویق تولیدکنندگان پوشاک بنگلادش برای افزایش صادرات پوشاک غیر پنبه ای: دولت بنگلادش به دنبال ارائه ی یک طرح تشویقی به تولیدکنندگان پوشاک است تا سرمایه ی خود را به سمت تولید پوشاک از الیاف مصنوعی سوق دهند. بنابرگزارشات منتشر شده سال گذشته حدود 2052 هزار تن لیف وارد این کشور شده است که 57 درصد آن پنبه بوده است. در حال حاضر 403 کارخانه از 430 کارخانه ی بافندگی موجود در این کشور، از لیف پنبه برای تولید محصول خود استفاده می کنند و این نشان دهنده ی پایین بودن حجم سرمایه گذاری بر الیاف مصنوعی علی رغم پتانسیل بالای این حوزه است. در سال گذشته ارزش بازار جهانی پوشاک تولید شده از الیاف مصنوعی 150 میلیارد دلار بود که سهم کشور بنگلادش حدود 5 درصد بوده است درحالیکه کشور ویتنام حدود 10 درصد از این مقدار را به خود اختصاص داده است. از کل پوشاک تولیدی در جهان، حدود 75 درصد آن ها از الیاف بشر ساخته اند و از میان آن ها 64 درصد این الیاف، الیاف مصنوعی هستند. آمارها نشان از رشد 3-4 درصدی بازار این الیاف دارد درحالیکه نرخ رشد پوشاک تهیه شده از پنبه 1-2 درصد برآورد شده است و این نشان میدهد بنگلادش در حال از دست دادن فرصت هاست. بنابراین دولت برای جذب سرمایه گذار در حوزه پوشاک تهیه شده از الیاف مصنوعی، درصدد اجرای طرح های تشویقی برای صادرات آن هاست.

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/nrqi

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *