چشم انداز بازار پنبه (10 جولای 2021)

چشم انداز پنبه

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

  • وزیر امور مالی پانکاج چودری هند گفت: به دنبال وضع قوانینی به سود کشاورزان پنبه در سال مالی 2022 هستیم.
  • تعویق جشن پنبه استر یا به دلیل وجود ویروس کرونا و بسته بودن مرزها.
  • کنیا آماده برداشت پنبه Bt در ماه سپتامبر.

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 10 آگوست 2021 را نشان میدهد:

 

پاکستان

  • روند ثابت بازار پنبه در پاکستان: به گزارش کراچی، در طی هفته ی گذشته، نرخ پنبه در بازار محلی پاکستان شاهد یک روند ثابت بود. آنالیزور پنبه پاکستان، نئیم عثمان، نرخ پنبه در استان های مختلف ازجمله سیندی و پنجاب را به ترتیب 13300 تا 13400 و 13600 تا 13700 روپیه بر مندی عنوان کرد. در این استان ها همچنین قیمت بذر پنبه (Phutti) به ترتیب 5400 تا 5800 روپیه بر 40 کیلوگرم در استان سیندی و 5600 تا 6300 روپیه بر 40 کیلوگرم در استان پنجاب اعلام شد.

چین

  • چین به دنبال راهی برای جبران ضعف جهانی پنبه ی BCI است: به گفته ی متخصصان نساجی چینی، صنعت پنبه چین در حال پیشبرد برنامه هایی برای ایجاد یک پلتفرم عادلانه تر و شفاف تر برای تعیین یک استاندارد بین المللی برای طرح جایگزینی پنبهBCI است. به گزارش وال استریت ژورنال در آخرین تحولات، مارک آمریکایی Levi Strauss از رهبری BCI کنار گذاشته شد که دلیل آن بحث بر سر پاسخ این گروه به “نقض حقوق بشر” در صنعت پنبه سین کیانگ بود.

اخبار پنبه و منسوجات

  • صنایع نساجی باید از پنبه ی داخلی استفاده کنند: وزیر امور مالی پانکاج چودری هند گفت: به دنبال وضع قوانینی به سود کشاورزان پنبه در سال مالی 2022 هستیم. دولت هند اعلام کرد پنبه به میزان زیادی در داخل تولید شده است و از کارخانه داران و تولیدکنندگان پوشاک خواست از پنبه ی محلی استفاده کنند تا ضرر وارد شده به کشاورزان ناشی از واردات پنبه را جبران کنند. به گفته ی وزیر دارایی هند، این کشور با وجود اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پنبه در دنیا است اما در سال های اخیر واردات پنبه با همان کیفیت پنبه ی داخلی خود داشته است که این آسیب زیادی به کشاورزان وارد کرده است. وی گفت صادرکنندگان پوشاک دارای طرح های مختلف واردات بدون عوارض هستند و تحت تأثیر عوارض پنبه قرار نخواهند گرفت.
  • استرالیا جشن جمع آوری پنبه را به تعویق انداخت: استرالیا اعلام کرد جشن شام جمع آوری پنبه را به تعویق انداخته است. جشن جمع آوری پنبه قرار بود در 24 تا 26 آگوست 2021 برگزار شود. کمیته سازماندهی رویدادها و هیئت مدیره پنبه استرالیا به تازگی تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته اند که به دلیل خطرات غیرقابل قبول برای سلامتی و ایمنی شرکت کنندگان ناشی از شیوع فزاینده COVID-19 در جنوب شرقی کوئینزلند و نیوساوت ولز، گردهمایی را لغو کرده و جوایز را به تعویق بیندازند. از دیگر دلایل این تعویق، بسته شدن مرزهاست که امکان حرکت کشاورزان را با مشکل مواجه میکند.
  • کنیا آماده برداشت پنبه Bt در ماه سپتامبر است: کنیا پس از سال ها انتظار برای تجاری سازی پنبه، در ماه سپتامبر آماده ی برداشت پنبه است. انتظار می رود برداشت پنبه از شهرهای Embu و Kirinyaga صورت گیرد. این خبر باعث خوشحالی پنبه پاک کنی های محلی شده است. انتظار میرود این امر باعث فراهم کردن فرصت اشتغال برای 50000 زن و مرد در منطقه شده و مصرف البسه ی دست دوم در منطقه را به صورت چشم گیری کاهش دهد.
  • پنبه BT چیست: BT نوعی پنبه ی اصلاح شده از نظر ژنتیکی است. در حقیقت ژن این پنبه از طریق ترکیب شدن با ژن باکتری های موجود در خاک اصلاح شده، و به این ترتیب از خود در برابر آفات محافظت کند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/nwec

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *