چشم انداز بازار پنبه

چشم انداز بازار پنبه

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

  • گزارشاتی مبنی بر حمله ی حشرات به پنبه در برخی مناطق باتیندا، هند، وجود دارد. کشاورزان از آسیب وارد شده به محصولشان ابراز نارضاتی کردند.
  • دبیر کشاورزی پنجاب در 11 جولای، وضعیت کنونی پنبه را مطلوب ارزیابی کرد.

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

چشم انداز بازار پنبه

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 12 جولای 2021 را نشان میدهد:

چشم انداز بازار پنبه

پاکستان

  • افزایش قیمت ها و بهبود سطح معاملات: به گزارش کراچی، در طی هفته ی گذشته، نرخ پنبه در بازار محلی پاکستان شاهد یک روند صعودی بود. از طرف دیگر گزارشات نشان میدهد پنبه نیز همانند سایر محصولات کشاورزی تحت تاثیر کم آبی در استان سند قرار دارد. در این استان قیمت بذر پنبه (Phutti) از 200 روپیه در هر 40کیلوگرم به 300 روپیه رسید. در سال گذشته پاکستان با کمبود 5600 هزار عدل پنبه مواجه شد و بنابراین برای پاسخ به نیاز خود مجبور به واردات پنبه بود.

چین

  • احتمال توقف خرید پنبه Xinjiang توسط کارخانجات ژاپنی: گزارشات نشان میدهد شرکت های بزرگ ژاپنی ممکن است خرید پنبه ی خود را از منطقه ی خود مختار Xinjiang متوقف کنند. این شرکت ها در حال بررسی زنجیره های تأمین خود در میان ادعاهای مطرح شده در خصوص کار اجباری در این منطقه هستند. حتی شرکت های تولیدی پوشاک مانندWorld  و Mizuno  نیز با هدف رعایت حقوق بشر، در حال بررسی امکان توقف فروش اقلام تولید شده با پنبه ی خریداری شده از این منطقه هستند.

اخبار پنبه و منسوجات

  • نگرانی کشاورزان باتیندا از حمله ی آفات به محصول پنبه: گزارشاتی مبنی بر حمله ی حشرات به پنبه در برخی منطقه باتیندا وجود دارد. کشاورزان از آسیب وارد شده به محصولشان ابراز نارضاتی کردند. کشاورزان مدعی هستند که با وجود اینکه این مسئله را به وزارت کشاورزی اطلاع داده اند اما با عدم توجه آن ها موجه شده اند. ولی در عوض یک تیم پنج نفره از دانشکده کشاورزی دانشگاه پنجاب برای بازدید از مناطق آسیب دیده وارد عمل شده اند. به گفته ی دکتر Pathania، یکی از افراد این تیم، خوشبختانه مناطق مورد حمله بسیار کم است و به کشاورزان توصیه شده است به منظور جلوگیری از شیوع این آفات و آسیب بیشتر آن ها، سم پاشی را آغاز کنند.
  • ابراز رضایت مسئولین کشاورزی پنبه از وضعیت پنبه در پاکستان: مسئولین کشاورزی پاکستان از وضعیت کنونی پنبه فعلا ابراز رضایت کرده اند اما به دلیل شرایط آب و هوایی به کشاورزان در خصوص حمله آفات به پنبه هشدار داده اند. توصیه شده است کشاورزان روزانه محصول خود را بازرسی کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنند تا متضرر نشوند.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/f23u

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *