روش نوین نمکزدایی از آب دریا با شوک الکتریکی

روش نوین نمکزدایی از آب دریا با شوک الکتریکی

در روش نوین نمکزدایی آب با شوکهای الکتریکی دیگر نیازی به فیلترهای گرانقیمت و دستگاههای تولید فشار نیست، بلکه میتوان با مصرف بسیار کم انرژی، نمک اضافی را از آب جدا کرد.

ایسنا / محققان مؤسسه فناوری MIT موفق به ارائه روشی نوین و ارزان قیمت برای جداسازی نمک از آب اقیانوسها شدند. در این روش نوین با تولید شوکهای الکتریکی در جریان آب عملیات نمکزدایی با هزینه بسیار کمتر در مقایسه با روشهای گذشته انجام میشود. محققان معتقدند که دو روش موجود برای نمکزدایی از آب اقیانوسها مثل روش جوشاندن آب و روش اسمز معکوس از نظر اقتصادی به صرفه نیستند و هزینه های بسیار زیادی را برای تامین انرژی و تجهیزات لازم دارند.

در روش تصفیه آب با حرارت، انرژی بسیار زیادی صرف بخار کردن آب و عملیات میعان دوباره آن میشود. همچنین در روش اسمز معکوس با تحت فشارقراردادن آب در فیلترهای ضخیم نیمه تراوا، املاح آب جداسازی میشود، اما تهیه تجهیزات تصفیه و تولید فشاردر این روش اقتصادی نیست.

پروفسور مارتین بازانت، متخصص مهندسی شیمی از مؤسسه تحقیقاتی MIT درمورد روش نوین نمکزدایی آب دریا اظهار کرد: در روش نوین نمکزدایی آب با شوکهای الکتریکی دیگر نیازی به فیلترهای گرانقیمت و دستگاههای تولید فشار نیست، بلکه میتوان با مصرف بسیار کم انرژی، نمک اضافی را از آب جدا کرد. وی در ادامه افزود: در این روش، جریان آب شور درون لوله های شیشهای متخلخل عبورمیکند، سپس با استفاده از یک جریان ضعیف الکتریسیته یونهای نمک در یک طرف لوله جمع شده و دوجریان آب مملو از نمک و بدون نمک به وجود میآید.

با افزایش شدت جریان برق در لوله های متخلخل شیشه ای جریان آب مملو از نمک و آب شیرین کاملا از هم جدا شده و در انتهای مسیر با یک جداساز فیزیکی آب شور از شیرین جدا میشود. محققان پس از موفقیت این سیستم در فاز آزمایشی به دنبال ساخت نمونه آزمایشی در ابعاد بزرگتر هستند.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/nxdj

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *