چشم انداز بازار پنبه (29 آوریل 2021)

چشم انداز بازار پنبه (29 آوریل 2021)

 

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

  • قیمت نخ پنبه در سال جاری پس از تجربه ی یک پیک در ابتدای سال در سراشیبی قرار گرفته و ممکن است از اول ماه مه و به دلیل کاهش تقاضا این کاهش نرخ همچنان ادامه داشته باشد. اما آیا این به مفهوم کاهش دائمی قیمت نخ پنبه است؟!!
  • دولت ایالتی هند در پی ممنوعیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، به واحدهای تولیدی پوشاک اجازه ی فعالیت با نیمی از ظرفیت خود را داد.

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 22 آوریل 2021 را نشان میدهد:

 

پاکستان

  • خرید انتخابی در بازار پنبه: کسادی بازار پنبه پاکستان همچنان ادامه دارد. به گزارش منابع بازار به دلیل وجود خطر موج سوم کرونا در این کشور، تقاضای تولید کنندگان منسوجات برای پنبه به شدت کاهش یافته است. وزیر کشاورزی پاکستان عنوان کرد، پاکستان که روزی یکی از صادرکنندگان بزرگ پنبه به نقاط مختلف جهان بود، اکنون به یکی از وارد کنندگان بزرگ پنبه بدل شده است. وی افزود، دولت باید به این نکته توجه کند که افزایش تولید پنبه می تواند وضعیت اقتصادی کشور را بهبود داده و مشاغل زیادی در سطح محلی ایجاد کند.

چین

  • بازار صعودی نخ پنبه روبه کاهش است: قیمت نخ پنبه از اکتبر 2020 به دلیل وجود تورم، به طور مداوم افزایش یافت. علاوه بر الیاف و نخ پنبه، اجناس عمده ی دیگر نیز با افزایش قیمت مواجه بوده اند. اما با کشف واکسن ویروس کرونا، تقاضا صنایع پایین دستی در بازار این کشور افزایش یافته و باعث شده است قیمت پنبه با کاهش روبرو شود. اما آیا این به معنای کاهش دائمی قیمت پنبه است؟!!!

اخبار پنبه و منسوجات

  • دولت هند اجازه ی کار واحدهای پوشاک با نیمی از ظرفیت خود را داد: تولید کنندگان پوشاک با درنظر گرفتن این نکته که بسیاری از سفارشات آن ها از کشورهای اروپایی بوده و عدم تحویل به موقع موجب نارضایتی و عدم ادامه ی همکاری می گردد، تقاضای اجازه ی فعالیت با نیمی از ظرفیت خود را در ممنوعیت های اعلام شده دارند. از اینرو دولت طی اطلاعیه ای در 26 آوریل، اجازه ی کار واحدهای تولیدکننده ی پوشاک و بخش کشاورزی را با نیمی از ظرفیت خود داد.

 

  • کاهش قیمت نخ پنبه در پی موج دوم کرونا: قیمت نخ پنبه در سال جاری پس از تجربه ی یک پیک در ابتدای سال در سراشیبی قرار گرفته و ممکن است از اول ماه مه و به دلیل کاهش تقاضا این کاهش نرخ همچنان ادامه داشته باشد. شش ماه گذشته دوره خوبی برای کارخانه های ریسندگی هند بود زیرا ممنوعیت های بین المللی ایجاد شده برای مقابله با کوید، موجب کمبود نخ پنبه و افزایش تقاضا در بازارهای داخلی و بین المللی شد. اما شیوع بسیار گشترده ی کرونا، سرآغاز مشکلات شد. بسیاری از کارخانه تعطیل و یا مجبور به کار با نیمی از ظرفیت خود شدند و بنابراین بسیاری از کارگرانی که از نقاط دورتری بودند مجبور به بازگشت به محل زندگی خود شدند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/m0fs

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *