چشم انداز بازار پنبه (7 آوریل 2021)

چشم انداز پنبه

جدول زیر قیمت پنبه در نقاط مختلف را برحسب روپیه بر کیلوگرم و دلار بر کیلوگرم نشان میدهد:

چشم انداز پنبه

مهمترین اخبار پاکستان

بازار محلی پنبه همچنان کساد است: به گزارش کراچی حجم تجارت پنبه در پاکستان در وضعیت مناسبی قرار ندارد. منابع بازار مدعی هستند که واردات نخ و لیف پنبه از هند به وسیله ی کمیته ی همکاری های اقتصادی (ECC) و نیز کاهش قیمت دلار، دلایل کاهش قیمت محلی پنبه هستند. گزارشات. ECC علت واردات پنبه از هند را حفظ صادرات و ارزش افزوده آن عنوان کرد.

مهمترین اخبار چین

پیش بینی صندوق بین المللی پول مبنی بر رشد اقتصادی 8.4 درصدی در چین: صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که در سال جاری رشد اقتصادی در چین معادل 8.4 درصد خواهد بود این درحالی است که پیش بینی شده است رشد جهانی به 6 درصد خواهد رسید. با گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا، عدم قطعیت همچنان در وضعیت اقتصادی و نیز در حوزه ی سلامت کشورهای مختلف وجود دارد اما کشف واکسن ویروس کرونا چشم انداز امیدوارکننده ای را نشان میدهد.

اخبار پنبه و منسوجات

  • کشاورزان محلی از افزایش قیمت بذر پنبه Bt از 730 روپیه (9.77 دلار) ( به ازای هر 450 گرم) به 767 روپیه (10.26 دلار) در سال 22-2021 ابراز نارضایتی کردند.
  • دولت پاکستان در تلاش است بحران نخ و لیف پنبه را حل کند: دولت پاکستان به منظور حل بحران پنبه پیشنهاد عوارض 10 درصدی بر صادرات آن و اجازه ی واردات بدون عوارض را داده است. تولید کنندگان پوشاک تقاضای اجازه ی وارد کردن نخ پنبه از آسیای مرکزی و به صورت زمینی را دارند زیرا کمبود کانتینر و کشتی منجر به طولانی تر شدن دسترسی از مسیرهای دریایی می شود. پیش بینی شده است اینکار تاثیر مثبتی بر صادرات منسوجات پاکستان تا رسیدن به سطح صادرات بنگلادش خواهد داشت.
  • به گزارش رویترز پیش بینی ها حاکی از افزایش 3 درصدی قیمت پنبه در آمریکا است: تجارت ها در آمریکا 77.7-80.88 سنت بر پوند (1.77-1.70 دلار بر کیلوگرم) بوده است.
  • بازار بین المللی پنبه شاهد کاهش قیمت در ماه مارس نسبت به پیک قیمت ماه فوریه بود. به گونه ای که با توجه به نمودار زیر در 26 مارس در مقایسه با 24 فوریه که 98.5 سنت بر پوند(2.16 دلار برکیلوگرم) بود، به 85.10 سنت بر پوند (1.87 دلار برکیلوگرم) رسید.

چشم انداز پنبه

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/hkv3

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *