چشم‌انداز بازار پنبه (24 نوامبر 2020)

صادرات پنبه هند رونق یافته است زیرا در حال حاضر پنبه هند ارزانترین پنبه در جهان است. شرکت پنبه‌ای هند که بزرگترین سهام این کشور را در اختیار دارد ، طی دو ماه گذشته نزدیک به 5 میلیون عدل پنبه فروخته است که بسیاری از آنها توسط بازرگانان خصوصی به خارج از کشور حمل شده است.

از طرفی کاهش گسترده تولید پنبه در پاکستان به شدت بر صنعت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم گذاشته و بسیاری از پنبه‌کاران و پنبه پاک‌کنی‌ها صنعت نساجی را رها کرده‌اند.

برای اطلاع تاز جدیدترین قیمت الیاف هند به جدول زیر توجه بفرمایید:

اخبار پنبه

اخبار پاکستان:

سهم نساجی با 63.3 درصد از کل صادرات، بالاترین میزان در طول یک دهه گذشته است که 6 درصد نسبت به میانگین 10 ساله قبلی بالاتر می‌باشد در این کشور کاهش صادرات مواد غذایی به طور عمده توسط صادرات پارچه جبران شده است. در آغاز سال مالی 2020 شاهد افزایش مداوم مقادیر صادراتی، در برخی از گروه‌های عمده صادر کننده مانند لباس های آماده و لباس خواب بودیم. صادرات لباس خواب در سه ماهه گذشته به این موفقیت دست یافته  و حتی پس از آن نیز صادرات تعداد قابل توجهی را ادامه داده است.

چین:

معاملات آتی پنبه با کاهش روبرو شد: ژنگو ، 23 نوامبر (شین هوا) – معاملات آتی پنبه در معاملات روزانه در بورس کالای Zhengzhou (ZCE) با افت قیمت در روز دوشنبه آغاز شد. فعال ترین قرارداد پنبه برای تحویل ژانویه 2021 ، 115 یوان (حدود 17.50 دلار) کاهش یافت تا با 14310 یوان (2.1 دلار) در هر تن شروع به کار کند.

اخبار گوناگون:

مرکز خرید پنبه در گونتور افتتاح شد: 20 نوامبر 2020 – گونتور: MLA Ambati Rambabu روز پنجشنبه مرکز خرید پنبه را در محوطه بازار Sattenapalli افتتاح کرد این مرکز که توسط شرکت Cotton Corporation هند (CCI) ایجاد شده است. اعلام شده است که برای سهولت کشاورزان، CCI مرکز خرید پنبه را ایجاد کرده تا قیمت بهتری به کشاورزان برسد.

پاکستان اعلام کرد کاهش گسترده تولید پنبه به شدت بر صنعت بصورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیر گذاشته و تولیدکنندگان ، پنبه‌ پاک‌کنی‌ها و فعالان صنعت نساجی و سایر صنایع چاره ای جز این ندارد با شرایط سخت روبرو شوند این امر، همراه با تورم، منجر به افزایش 20 تا 25 درصدی لباس های تولید محلی ، جوراب بافی ، پارچه ، پارچه تمام شده و سایر محصولات شده است. کاهش تولید پنبه برای دولت چاره ای جز وارد کردن پنبه خام از ایالات متحده ، برزیل و مصر باقی نگذاشته است. لازم به ذکر است که خریداران عمده پنبه تولید داخل بدون توجه به افزایش یا کاهش تولید داخلی ، هر ساله پنبه وارد می کند. در واقع از آنجایی که کیفیت پنبه محلی علاوه بر افت کیفیت به سرعت در حال کاهش است، چاره ای جز واردات ندارد. منابع پاکستان اعلام کردند که نرخ پنبه وارداتی و تولید داخل در حال حاضر تقریباً یکسان است و گاهی اوقات احساس می کنیم که هزینه پنبه وارداتی کمی کمتر از محلی است. معترضان به وضعیت پنبه اعلام کردند در کل جهان، پنبه قیمت حمایتی دارد. اما متأسفانه در پاکستان چنین قانونی وجود ندارد. همچنین اظهار داشتند: بیشتر كشورها از جمله هندوستان ترجیح می دهند از فناوری نوآورانه مربوط به جوانه زنی و كاشت بهترین بذر و سایر روش ها برای جلوگیری از تأثیرات مختلف زیست محیطی بر روی محصولات پنبه استفاده كنند اما وضعیت در پاکستان کاملاً برعکس است. تولید پنبه به دلیل مسائل مختلف (بذر ، سموم دفع آفات ، فناوری) حداقل به پنج میلیون عدل کاهش یافته است. اما این بدان معنا نیست که یا در دسترس نیست یا غیر استاندارد است. پنبه پاکستان چیده شده و از کیفیت خوبی برخوردار است. اما پنبه پاک‌کنی‌ها ترجیح می دهند واردات را انجام دهند تا تولیدكنندگان را مجبور كنند پنبه را با قیمت پایین بفروشند به همین دلیل تولیدکنندگان از دولت خواستند فوراً قیمت حمایتی مناسب پنبه را اعلام کند و به تولیدکنندگان کمک کند تا از فناوری نوآورانه برای کاشت و تولید استفاده کنند.

دولت پنجاب تصمیم گرفته است علاوه بر تقویت قوانین برای جلوگیری از بذرهای غیر استاندارد، با محققان کشاورزی از چین و ایالات متحده برای تولید بذر جدید برای پنبه و سایر محصولات همکاری کند. بعد از بحث طولانی در مورد مشکلات مربوط به بذر پنبه به طور طولانی بحث کردند و مجازات سختیرانه‌ای برای کسانی که بذرهای نامرغوب تولید می‌کنند پیشنهاد کردند. تصمیم بر این شد که محققان ایالات متحده و چین برای همکاری با متخصصان محلی برای بهبود کیفیت همکاری کنند. در این جلسه تصمیم گرفته شد كه یك كمیته 10 نفره به ریاست حسین جهانیان گردیزی ، وزیر پنجاب ، جهت هماهنگی بین محققان جهت ارتقا تحقیقات مربوط به كیفیت تشکیل شود.

این کمیته قرار است هر هفته تشکیل جلسه دهد و هر دو هفته با فرماندار و وزیر مربوطه مشورت می کند تا آنها را در جریان تحولات قرار دهد و در مورد استراتژی آینده راهنمایی کند. همچنین تصمیم گرفته شد که دولت بخش خصوصی را برای ارتقا و توسعه بذر پنبه با کیفیت وارد عمل کند. یک کمیته هماهنگی جداگانه از دولت فدرال و افسران مربوط به پنجاب نیز تشکیل خواهد شد همچنین اعلام شد که آغاز تلاش های مشترک برای تولید بذرهای جدید ، یک گام مهم دولت است و باید تلاش شود تا پنبه بیشتری نسبت به هند در پاکستان تولید شود.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/uahb

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *