چشم‌انداز بازار پنبه (05 اکتبر 2020)

اخبار بازار پنبه جهانی:

  • شرکت پنبه هند (CCI) تصمیم گرفته بود از اول اکتبر خرید در 21 مرکز این ایالت را آغاز کند. ولی در سه روز گذشته به دلیل رطوبت بالا و کیفیت پایین حتی یک عدل هم خریداری نشده است.
  • کمیته پنبه مرکزی پاکستان PCCC 7 اکتبر روز جهانی پنبه را با هدف برجسته کردن اهمیت محصول و اطمینان از افزایش تولید پنبه در این کشور برگزار می‌کند.
  • دولت کامبوج اخیراً دور دیگری از اقدامات حمایتی را برای کمک به صنایع پوشاک ، منسوجات ، کفش و کیف و بخشهای جهانگردی و هواپیمایی تا پایان سال اعلام کرده است.

قیمت الیاف پنبه در نواحی شمالی هند با نوسان همراه بود برای اطلاع از قیمت‌ الیاف مناطق مختلف هند به جدول زیر توجه بفرمایید:

پاکستان:

فعالیت تجاری در بازار پنبه همچنان صعودی است.

کراچی: بازار محلی پنبه: پس از انتشار گزارشی که ادعا می‌کند تولید پنبه کاهش خواهد یافت، روز چهارشنبه قیمت‌ها همچنان صعودی بود. كمیته هماهنگی اقتصادی كابینه حذف عوارض اضافی گمرك و مقررات را در بخش نساجی، از جمله الیاف، نخ ها و پارچه های نایلون، ویسكوز، اكریلیك، ریون و ابریشم تصویب كرد. الیاف پایه پشم و کنف نیز شامل این قانون شده‌اند. این عوارض به ترتیب از 2 تا 16 و 2 تا 7 درصد بود.

طبق PBS Advance Releases ، پاکستان بالاترین واردات پنبه خام را برای ماه آگوست (به صورت فصلی) امسال ثبت کرده است. در واقع ، حجم واردات پنبه خام در طول ماه 12.5 برابر بیشتر از ماه مشابه سال گذشته و 3.5 برابر بیشتر از متوسط واردات ماه اوت در دهه گذشته بوده است. طبق آماری که توسط انجمن پنبه پاکستان تا 15 سپتامبر سال 2020 منتشر شد، تولید امسال پنبه پاکستان در مقایسه با سال گذشته 44.12 درصد کاهش یافته است. همچنین طبق آمار واردات منسوجات به پاکستان افزایش یافته و در نتیجه اقتصاد کشور با مشکل مواجه شده است. بر اساس اولین برآورد منتشر شده توسط سرویس گزارش محصولات زراعی ، سطح زیر کشت در طول فصل 21-2020 شاهد کاهش 12 درصدی بوده است که دلیل اصلی آن عدم دسترسی به کیفیت خوب بذر بود.

چین:

معاملات آتی پنبه بالاتر می رود: ژنگو ، 30 سپتامبر (شین هوا) – چهارشنبه در معاملات روزانه در بورس کالای Zhengzhou (ZCE) با بالاترین قیمت بسته شد. فعال ترین قرارداد پنبه برای تحویل ژانویه 2021 ، 45 یوان (حدود 6.61 دلار آمریکا) به دست آورد و با 12،795 یوان در هر تن بسته شد. روز چهارشنبه، حجم کل معاملات شش قرارداد آتی پنبه با گردش مالی 15 میلیارد یوان انجام شد.

 

پنبه و اخبار نساجی:

4 اکتبر 2020 – شرکت پنبه هند تصمیم گرفته بود از اول اکتبر خرید در 21 مرکز این ایالت را آغاز کند. در سه روز گذشته به دلیل “رطوبت بالا و کیفیت پایین” حتی یک عدل هم خریداری نکرده است. از این رو، کشاورزان پنبه در منطقه مالوا از اینکه مجبور به فروش زیر قیمت به تولیدکنندگان داخلی شده اند ناراحت هستند. Neeraj Kumar مدیر کل CCI گفت ، “برداشت اولیه پنبه کاران از نظر کیفیت حاوی رطوبت 15 تا 22 درصد بوده که در مقابل حد مجاز CCI که از 8 تا 12 درصد بوده قابل قبول نیست در واقع ما معیارهای خاصی را تعیین کرده‌ایم و فقط می توانیم پنبه ای تهیه کنیم که به این پارامترهای کیفیت پایبند باشد. ما به کشاورزان توصیه کرده ایم که پنبه را به درستی خشک کرده و سپس به بازار عرضه کنند. در حال حاضر، CCI قادر به تهیه محصول در هفته اول ماه اکتبر نخواهد بود. طبق گزارشات، کشاورزان پنبه را 3500 تا 4950 روپیه بر ماندی فروختند درحالیکه قیمت تعیین شده برای پنبه حدود 5700 روپیه بر ماندی بوده است.

در مراسم روز جهانی پنبه که در کشور پاکستان برگزار شد تعداد زیادی از ذینفعان از جمله کشاورزان و افراد از بخش نساجی و صنعت مد نیز در این مراسم حضور داشتند. دکتر زاهد محمود، مدیر انستیتوی تحقیقات پنبه مرکزی، اظهار داشت که هدف از گرامیداشت این روز ترویج پنبه در سراسر جهان است. نوآوری در پنبه ، محصولات آن، تجارت و سطح زندگی افراد مرتبط با بخش پنبه به ویژه کشاورزان در این مراسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به اشتراک گذاری اطلاعات تولیدی ، انتقال فن آوری های مدرن از کشورهای پیشرفته به کشورهای در حال توسعه نیز مورد بحث قرار گرفت.

صادرات نخ پنبه‌ای پاکستان به چین افزایش یافت: 04 اکتبر 2020 – شانگهای: طبق دفتر اداره آمار، پاکستان نخ پنبه به ارزش 54.613 میلیون دلار در ماه آگوست صادر کرد، که 51.36٪ نسبته به سال گذشته کاهش داشت. با این حال، صادرات نخ پنبه‌ای آن به چین در همان ماه افزایش یافت. داده های اداره کل گمرک چین نشان می دهد که پکن در ماه آگوست 41.836 میلیون دلار نخ پنبه از پاکستان وارد کرده است که 4.36 برابر بیشتر از 9.592 میلیون دلار وارد شده در آگوست 2019 است.

خبرنگاران CEN برای فهمیدن واقعیت اصلی رشد قابل توجه صادرات نخ پنبه پاکستان به چین، در نمایشگاه مشترک پاییز 2020 شورای ملی پارچه و لباس چین حضور یافتند. مدیر نساجی و پوشاک چین در مصاحبه ای با شبکه اقتصادی چین گفت: “ما هر ساله حدود 1000 تن نخ پنبه از پاکستان وارد می کنیم.”  در واقع دلیل اصلی افزایش واردات این است که صادرات نخ پاکستان به چین از تعرفه صفر برخوردار است ، بنابراین از مزیت رقابتی بیشتری در سطح بین المللی برخوردار است. چین سال‌هاست که نخ پاکستانی وارد می‌کند. وی گفت: “به همین دلیل است که ما نخ پنبه‌ای پاکستانی را ترجیح می دهیم حتی اگر قیمت یکسان به ما پیشنهاد شود.”

ششمین دور اقدامات حمایتی کامبوج برای بخش خصوصی: 05 اکتبر 20 – دولت کامبوج اخیراً دور دیگری از اقدامات حمایتی را برای کمک به صنایع پوشاک ، پارچه ، کفش و کیف و بخشهای گردشگری و هواپیمایی تا پایان سال اعلام کرد. این ششمین دور از اقدامات حمایتی از بخش خصوصی است که به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. طبق بیانیه رسمی، دولت برای کارگری که به دلیل کرونا تا سه ماه دیگر تا پایان سال از کار در صنعت پوشاک و نساجی ، کفش ، کیف مسافرتی و جهانگردی محروم شده است، ماهانه 40 دلار پرداخت خواهد کرد. با این وجود صاحبان کارخانه پوشاک باید 30 دلار دیگر در ماه اضافه کنند تا هر کارگر بیکار ماهانه 70 دلار دریافت کند. دولت به اجرای برنامه حمایت از پول نقد خود برای خانواده های فقیر و آسیب پذیر از ماه اکتبر تا دسامبر ادامه خواهد داد و به آنها اجازه خواهد داد پرداخت عوارض ثابت به صندوق تأمین اجتماعی ملی را تا پایان سال به تأخیر بیندازند. از 10 سپتامبر ، دولت 78 میلیون دلار به خانواده های فقیر آسیب دیده از شیوع کرونا توزیع کرده است.

 

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/csbh

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *