چشم‌انداز بازار پنبه (17 سپتامبر 2020)

الیاف پنبه

چشم‌انداز بازار:

انجمن پنبه هند تخمین زده است که میزان صادرات پنبه در سال جاری به 65 عدل صدهزارتایی برسد، این تخمین در ماه ژوئن 40 عدل صدهزارتایی بود که در واقع 63% افزایش داشته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در بازارهای آتی، پنبه برای تحویل در ماه اکتبر در بالاترین سطح روزانه به 18،070 روپیه و در پایین ترین نرخ روزانه 17،940 روپیه خواهد بود.

منطقه سین‌کیانگ (XUAR) در چین 86 درصد از کل پنبه تولید شده در چین را تامین می‌کند. این استان همچنین در حدود 70 درصد از نخ پنبه در چین را نیز تولید کرده و طبق USDA، تقریباً سه چهارم صادرات پارچه چین نیز از پنبه سین‌کیانگ است.

پنبه روز یکشنبه در بازار هند با ثبات معامله شد و قیمت ها در مقایسه با عصر دیروز ثابت بودند. امروز هوا صاف بود و قیمت پنبه در مناطق مختلف هند طبق جدول زیر اعلام شد:

 

 

پاکستان:

کمیته Spot Rate انجمن پنبه کراچی در روز چهارشنبه نرخ پنبه SPOT را 150 روپیه بر ماندی کاهش داده و آن را با قیمت 8650 روپیه بر ماندی(40 کیلوگرم) بسته‌بندی کرده است. منابع بازار گفتند که بازار پنبه محلی نزولی است و چیدن پنبه نیز به دلیل باران تحت تأثیر قرار گرفت. همچنین در بازار پاکستان الیاف پلی‌استر با 153 روپیه در هر کیلوگرم موجود بود. برای اطلاع از قیمت‌ها در مناطق مختلف پاکستان به جدول زیر توجه بفرمایید:

چین:

معاملات آتی پنبه بالاتر می رود، قیمت آتی پنبه در معاملات روزانه در بورس کالای Zhengzhou (ZCE) چین با بالاترین قیمت بسته شد. فعال ترین قرارداد پنبه برای تحویل ژانویه 2021 با 10 یوان (حدود 1.47 دلار آمریکا) افزایش به 12/775 یوان در هر تن بسته شد.

پنبه و اخبار نساجی:

صادرات پنبه هند برای احیای تقاضای جهانی ماسک به همراه کاهش قیمت داخلی:

16 سپتامبر ، 2020 – دهلی نو: پس از مشاهده رکود در دوره اوج کرونا به دلیل مسائل مربوط به خرید، به نظر می‌رسد صادرات پنبه هند دوباره احیا خواهد شد. طبق برآوردهای انجمن پنبه هند، انتظار می‌رود صادرات پنبه امسال 65 عدل صدهزارتایی را تجربه کند که در مقابل تخمین ژوئن 63 درصد بهبود داشته است. هند سال گذشته بر طبق داده‌های شرکت Cotton Corporation of India (CCI) 50 عدل صدهزارتایی پنبه صادر کرده است. این رشد به دلیل تقاضای جهانی شدید برای تولید ماسک و گان پزشکی همراه با پایین آمدن قیمت‌های داخلی باشد که فروش خارجی را از نظر اقتصادی مناسب ساخته است. فصل برداشت پنبه در کشور تقریباً به پایان رسیده است اما منابع موجود در بازار داخلی کم است زیرا کشاورزان، بازرگانان و کارخانه‌ها احتکار می‌کنند تا بعداً با افزایش قیمت آن را بفروشند.

ارزانترین در جهان: ماهش شاردا، رئیس اتحادیه پنبه هند گفت: “پنبه هندی ارزان ترین پنبه در جهان شده است در واقع کاهش سرعت تولید داخلی باعث کاهش قیمت ها شده است. تقاضا از مهمترین واردکنندگان پنبه هندی مانند بنگلادش، چین و ویتنام بهبود یافته است که صادرات را بیشتر تحت فشار قرار می دهد. ” وی افزود  “پنبه هندی با 60-65 سنت در هر پوند عرضه می شود که در حدود 8-10 سنت ارزان‌تر از محصول مشابه از ایالات متحده است.

مصرف داخلی کم و کاهش خرید، قیمت پنبه را در هند پایین آورده که باعث افزایش صادرات شده است. پیش از این گزارش شده بود که کشاورزان در منطقه پنبه ای Maharashtra ، Vidarbha ، در تلاش برای فروش محصول خود بودند، زیرا باران های غیرفصلی بر کیفیت محصول‌شان تأثیر خواهد گذاشت. تقریباً یک چهارم کل پنبه ماهاراشترا ، به ارزش 5،500 کرور، تا پایان ماه آوریل، که فصل خرید معمول محصول است، فروخته نشده است.

ایالات متحده بیش از نیمی از واردات پنبه ویتنام را در فصل گذشته تأمین کرده است. در واقع، صادرات ایالات متحده به ویتنام بیش از 50 درصد بیشتر از مصرف داخلی ایالات متحده و بیش از سه چهارم صادرات پنبه ایالات متحده به چین بود. چین همچنین به همراه هند، پاکستان، ویتنام و ازبکستان صادر کننده برتر نخ پنبه است. اکثر قریب به اتفاق صادرات نخ چین مربوط به پنبه سین کیانگ است، زیرا قسمت عمده نخ تولیدی با پنبه وارداتی برای فرآوری بیشتر چین است. بازارهای برتر چین برای صادرات نخ پنبه، ویتنام، پاکستان و بنگلادش هستند که عمده تامین کنندگان پارچه و پوشاک برای ایالات متحده هستند. چین پارچه پنبه‌ای را به بیش از 120 کشور صادر می‌کند، که تقریباً یک سوم تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد. بر اساس این گزارش ، “تقریباً سه چهارم صادرات پارچه از پنبه سین کیانگ است.” بنگلادش ، ویتنام و فیلیپین بهترین بازارهای پارچه چین هستند.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/zfkh

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *