مروری بر بازار جهانی پنبه (19اگوست 2020)

اخبار هند:

هند قصد دارد پنبه‌هایی که به دلیل کاهش تقاضای کارخانه‌ها انبار شده را به بنگلادش بفروشد تا همچنان رشد صادرات خود را حفظ کند.

در اخرین تخمین، انجمن پنبه هند (CAI) تولید پنبه هند را 354.50 عدل‌های صدهزارتایی به وزن 170 کیلوگرم برای اکتبر و دسامبر پیش‌بینی کرده است که حدود 19 عدد از عدل‌های صدهزارتایی به وزن 170 کیلوگرم نسبت به تخمین قبلی بالاتر است.

برای اطلاع از قیمت پنبه در شهرهای مختلف هند به جدول زیر توجه بفرمایید:

پاکستان:

پس از بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور پاکستان و تقاضای بیشتر محصولات نساجی این کشور در کشورهای غربی، صادرات نساجی این کشور در ماه جولای 2020 با 33 درصد افزایش به 1.27 میلیون دلار رسید. فعالیت‌های معاملات روز دوشنبه در بازار محلی پنبه پایدار مانده است. منابع بازار گفتند كه كیفیت پنبه‌ها به دلیل باران‌های موسمی تحت تأثیر قرار گرفته است. چیدن پنبه نیز ممکن است به دلیل باران تحت تاثیر قرار می‌گیرد. تحلیل‌گران همچنین اعلام کردند که با وجود روند نزولی پنبه در بازار بین‌المللی، روند پنبه پاکستان صعودی بوده است. برای اطلاع از قیمت پنبه در شهرهای مختلف پاکستان به جدول زیر توجه نمایید:

 

چین:

معاملات پنبه چین در روز جمعه با نرخ ‌پایین‌تری در بورس ژنگوژو چین افتتاح شد. فعال‌ترین معامله پنبه برای تحویل در ژانویه 2021 با 25 یوان کاهش با قیمت 12790 یوان بر تن معامله شد.

اخبار پنبه و منسوجات نساجی:

همانطور که اشاره شد، هند قصد دارد 1.5 تا 2 میلیون عدل به بنگلادش بفروشد تا رکود پنبه قبل از رسیدن پنبه جدید در ماه اکتبر را کاهش دهد. طبق برآوردهای USDA ، میزان مصرف جهانی پنبه در مقایسه با سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته و به 22.29 میلیون تن در سال های 2019-2020 رسیده است. طبق گفته تحلیل‌گران هندی cot look پنبه روزانه بر اساس میانگین پنج قیمت کمتر و نقدی موجود در بازار تعیین می‌شود که پایین‌تر از قیمت داخلی پنبه در هند نخواهد بود. این نرخ از زمان شیوع ویروس کرونا 20 درصد کاهش یافته است. کشاورزان هندی تا 14 اگوست امسال 12.55 میلیون هکتار پنبه کاشتند که این میزان برای سال گذشته 12.16 میلیون هکتار بوده است. محصول امسال از ماه اکتبر برداشت می‌شود. همچنین اعلام شده است که دولت 5500 روپیه در هر 100 کیلوگرم برای خرید پنبه ازکشاورزان هزینه خواهد کرد.

در پی بهبود شاخص های اقتصادی کشور پاکستان همراه با تقاضای بیشتر برای محصولات نساجی پاکستان در کشورهای غربی ، صادرات نساجی در ژوئیه سال 2020 با 33 درصد افزایش به 1.27 میلیارد دلار رسید. طبق دفتر آمار پاکستان ، این کشور در ژوئن سال 2020، 959 میلیون دلار کالاهای نساجی صادر کرده است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/bvmc

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *