چشم‌انداز بازار پنبه ( 4 اگوست 2020)

اخبار هند:

به دلیل روابط بد تجاری هند با چین، صادرات پنبه و محصولات نساجی از هند به چین تا 74 درصد کاهش یافت و به 90 میلیون دلار از جولای تا ژوئن رسید.

روز سه‌شنبه پنبه با ثبات نسبی در بازارهای شمال هند معامله شد. قیمت‌ها نیز 10 تا 20 روپیه بر ماندی(37 کیلوگرم) افزایش یافت. برای اطلاع از قیمت‌ پنبه در شهرهای مختلف هند به جدول زیر توجه بفرمایید:

پاکستان:

بازار پنبه پاکستان با ثبات بوده است.

4 اگوست 2020: بازار پنبه در روز دوشنبه در پاکستان پایدار بود اما به دلیل تاثیرات باران‌های موسمی و روند نزولی قیمت در بازارهای بین‌المللی نوساناتی نیز وجود داشته است. منابع همچنین اعلام کرده‌اند که سطح زیر کشت پنبه 20 درصد کاهش یافته است. مهم‌ترین دلیل کاهش پنبه، وجود بذرهای با کیفیت کمتر و عدم کنترل آفات است. تحلیل‌گران اعلام کردند بهبود فناوری بذر می‌تواند سرآغاز مهمی در کشاورزی کشور پاکستان باشد. پنبه اصلاح شده مورد استفاده در پاکستان، پنبه Bt بوده که مقاومت خوبی در برابر کرم صورتی(نوعی آفت) نداشته و خسارت زیادی به محصولات وارد کرده است. مسئولان پنبه پاکستان اعلام کردند که بذرهای تولید شده با فناوری‌های جدید در اختیار چند شرکت چند ملیتی بوده و آن‌ها علاقه‎‌ای به معرفی آنها در پاکستان ندارند.

همچنین قیمت الیاف پلی‌استر در پاکستان با کاهش 2 روپیه بر کیلوگرم به قیمت 155 روپیه بر کیلوگرم رسیده است.

چین:

معاملات پنبه در بورس چین (ZCE) در روز سه‌شنبه با قیمت بالاتری انجام شد. فعال‌ترین قرارداد پنبه برای تحویل سپتامبر 2020، یا افزایش 90 یوان به 12150 یوان بر تن رسید.

اخبار پنبه و منسوجات نساجی:

به دلیل روابط بد تجاری هند با چین، صادرات پنبه و محصولات نساجی از هند به چین تا 74 درصد کاهش یافت و به 90 میلیون دلار از جولای تا ژوئن رسید. سهم چین از پنبه هند در سه ماهه گذشته 6.9% بوده که در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی، 14 درصد کاهش یافته است.

قیمت پنبه در امریکا سه هفته گذشته افزایش یافت. پس از پیش بینی ادامه وضعیت هوای گرم و خشک در مناطق مختلف، کاهش رشد پنبه در ایالات متحده و ترس از بدتر شدن شرایط باعث افزایش قیمت پنبه شد. در واقع قراردادهای پنبه که با 1.02 سنت افزایش در ماه دسامبر به 63.68 در هر عدل رسیده بود در ماه جولای باز هم افزایش یافت و به 64.13 رسید. وزارت کشاورزی امریکا پیش‌بینی کرده تحت تاثیر ویروس کرونا 15% کاهش تقاضا داشته باشد و بازگشت به میزان تقاضای قبل از کرونا تا اوایل فصل 2021-2020 امکان پذیر نباشد.

پنبه استرالیا نیز تحت تاثیر شیوع کرونا و خریداران چینی قرار گرفت. پنبه استرالیا که در اوایل سال 2020 به قیمت 620 دلار بر عدل معامله می‌شد در ماه جولای به 480 دلار بر عدل رسید.

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/ieo1

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *