تاثیر استفاده از کیسه های جوت بر کیفیت پنبه

تاثیر استفاده از کیسه های جوت بر کیفیت پنبه

دولت پاکستان برای اجرای ممنوعیت استفاده از کیسه های جوت و پلی پروپلین برای انتقال دانه های پنبه با شکست روبرو شد.

به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ” پاکستان جزء 5 تولیدکننده اول پنبه در دنیا و سومین صادرکننده پنبه خام و چهارمین مصرف کننده پنبه و نیز یکی از بزرگترین صادرکنندگان نخ پنبه در جهان می باشد. پنبه پاکستانی و محصولات پنبه در حدود 11%  کمک به درآمد محصول محلی و 56 درصد درآمد ارزی خارجی می کند. دولت برای اجرای ممنوعیت استفاده از کیسه های جوت و پلی پروپلین برای انتقال دانه های پنبه با شکست روبرو شد.

غلام ربانی (Ghulam Rabbani) عضو عالی مقام انجمن پنبه کراچی و عضو انجمن بازرگانی نخ پاکستان بیان کرد که این موضوع باعث آلوده شدن دانه شده و ادامه دار بودن این موضوع صنعت ریسندگی پنبه با مشکل روبرو شده است که باید این مشکل حل شود.

میزان زیادی از پنبه خام الیاف کوتاه (پرز پنبه خام) هنوز برای کیفیت و رطوبت در مواد زیان اور بسته بندی میشوند. اگر مشکل آلودگی محصول پنبه و استفاده از کیسه های پلی پروپلین حل شود و سیستم تولید پنبه به طور کامل و استاندارد اجرا شود ، پنبه می تواند در بازارهای بین المللی قیمت بهتری داشته باشد.

او همچنان افزود پاکستان در حدود 61 درصد از پنبه خود را به شکل پنبه خام ، نخ پنبه و پارچه و لباس صادر می کند و این درحالی است که پنبه باقیمانده به صورت محلی و برای استفاده و تکمیل محصول استفاده می شود. دانه های پنبه باید به کارخانه های پنبه پاک کنی برای تهیه پارچه و یا کیسه های پنبه ای آورده شود و از طرفی کمیته بازار پرز پنبه انتخابی که از منطقه پنجاب و سند (Sindh) حمل می شود باید در طی انتقال و انبار کردن با دقت از لحاظ آلودگی پنبه بررسی شود.

این مقام مسول افزود که این مراحل باید به طور کامل انجام گیرد تا مشکل انتقال و ارائه و استاندارد سازی پنبه برای تولید کامل برطرف شود تا پنبه ای با کیفیت بالا و بدون آلودگی تولید شود در این صورت اعتبار به این محصول در بازار بین المللی بازخواهد گشت و ارزش واقعی این محصول نمایان خواهد شد.

تقریبا 1.4 میلیون کشاورز ( از کل 5 میلیون ) در بیش از 3.1 میلیون هکتار زمین به کاشت پنبه مشغول هستند، که این مساحت در حدود 16% از اراضی قابل کشت پاکستان است.تولید پنبه بزرگترین بخش صنعتی پاکستان، بیش از 400 کارخانه نساجی، 7.5میلیون دوک ،29000 دستگاه بافندگی در بخش نساجی ( شامل  16000ماکو بافندگی)، بیش از 270000 دستگاه بافندگی دربخش غیراز کارخانه، 800 واحد بافندگی و 5،000 بخش لباس (با 210،000 ماشین دوخت)675 واحد رنگرزی و تکمیل ( با ظرفیت تکمیل سالیانه  1200 میلیون مربع)  را حمایت و پشتیبانی می کند.

 گردآورنده این خبر ایران یارن — بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/4h0p

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *