روش جدید برای ریسیدن ساقه موز و تبدیل به الیاف

روش جدید برای ریسیدن ساقه موز و تبدیل به الیاف نساجی

موسسه تحقیق نساجی فیلیپین اخیرا روش جدیدی یافته است که از ساقه گیاه موز به عنوان  منبعی برای الیاف بیو زیست استفاده می شود.

به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ” بخش نساجی اخیرا ابداعات و نو آوری هایی در زمینه فن اوری بازیافت الیاف و منابع مختلف به ویژه الیافی مانند پنبه انجام می دهد. و به طور کلی بازیافت  و پردازش این الیاف و الیاف مصنوعی بسیار گران است.
موسسه تحقیق نساجی فیلیپین اخیرا روش جدیدی یافته است که از ساقه گیاه موز به عنوان  منبعی برای الیاف بیو زیست استفاده می شود. طی تحقیق مشخص گردید که 1 میلیون تن از ساقه گیاه موز سالیانه هدر می رود که این میزان توان بالقوه برای تولید بیش از 300،000 تن الیاف نساجی را دارد.
در این صورت با در نظر گرفتن این موضوع ساقه موز قابلیت های زیادی برای تبدیل به الیاف شدن را دارد که هنوز ناشناخته باقی مانده است. هر چند شرکت نساجی افست (offset) یکی از اولین شرکت هایی است که در تجربه این گونه مواد جدید مانند گیاه خیزران و کنف،  حرکت کرد. این فرایند نیازمند مواد شیمیایی کمتر و اب کمتر است و اغلب می تواند به عنوان کاهش دهنده زیستی در اخرین مرحله استفاده شود.

در بخش نساجی این موضوع کاملا مشخص است که جایی که چندین محصول مهم وجود دارد یافتن روشی برای استفاده از مواد اولیه که بیشتر از یک چرخه دارد و برای  شرکت ها  سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی دارد اهمیت بالایی دارد.

گردآورنده این خبر ایران یارن — بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/13na

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *