افزایش رقابت در صادرات پنبه هند

احتمال افزایش رقابت در صادرات پنبه هند به علت کاهش قیمت روپیه

به دنبال کاهش 36 پایسا از ارزش روپیه ( 0.5 درصد) در  دوسال اخیر نسبت به دلار امریکا سرمایه گذاری های محلی و واردات را کاهش داد.

به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ” روز دوشنبه به دنبال کاهش 36 پایسا از ارزش روپیه ( 0.5 درصد) در  دوسال اخیر نسبت به دلار امریکا باعث  کاهش درخواست دلار از بانک شد و سرمایه گذاری های محلی و واردکنندگان را کاهش داد. از ماه اوریل تاکنون حدود 7 درصد از ارزش واحد پول هند کاسته شده است.
این کاهش روپیه تاثیر زیادی در صنعت نساجی هند داشته است. این کاهش روپیه احتمالا به نفع صادرکنندگان اقلام نساجی هند به چین خواهد بود که تلاش می کنند با افزایش این کم ارزش شدن پول رقابت را افزایش دهند.
طبق گزارش نمایندگی اطلاعات سرمایه گذاری هند (ICRA) از انجایی که چین بر بازار صادرات دنیا حاکمیت می کند کم ارزش شدن یوان چین نسبت به روپیه این رقابت را افزایش می دهد که این امر بر بازار صادرات هند تاثیرگذار خواهد بود . از طرفی دیگر هند از لحاظ صادارات پنبه در رتبه دوم جهان قرار دارد و این کاهش فضای رقایت را برای پنبه در زمینه های بین الملی و داخلی فراهم می کند.

پاکستان یکی از بزرگترین رقیب هند برای صادرات نخ پنبه به چین است. چرا که رقابت صادرات نخ پنبه هند به نوسانات روپیه بستگی دارد که واحد پول پاکستان نیز می باشد.
طبق گزارهای بدست امده از ICRA، واحد پول پاکستان تقریبا ثابت مانده است و به نظر می رسد کاهش روپیه اثر خوبی بر بازار نخ هند گذاشته است .

گردآورنده این خبر ایران یارن — بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/di2e

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *