افزایش تولید روزانه ماسک در اصفهان

به گزارش «تابناک»، سید حسن قاضی عسگر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمبود ماسک در استان اصفهان اظهار داشت: در نخستین اقدام مسائل و مشکلات کارخانجات و شرکت های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده احصا شد.

وی افزود: از مجموع چهار کارخانه‌ای که تولید عمده ماسک را به عهده دارند، یک کارخانه با مشکل مالی مواجه بود که متاسفانه بخش دولتی در بسیاری از مواقع با بخش های خصوصی تسویه حساب مالی نمی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: همین موضوع باعث شده بود این کارخانه به مدت ۷ ماه تولید نداشته باشد که با پیگیری‌های استان و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی برخی از طلب‌های این شرکت از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و بیمه تامین اجتماعی وصول می شود.

وی ادامه داد: با رفع موانع کارخانه های تولید ماسک در استان ظرفیت تولید روزانه از ۵۰ هزار به ۱۷۰ هزار ماسک افزایش یافت تا نیاز به ماسک در استان اصفهان حل شود. و این میزان تولید ماسک در درجه اول برای مصارف استانی و در درجه بعدی برای ارسال به سایر استان‌ها اختصاص پیدا می کند.

وی بیان داشت: واحدهای تولیدی دیگر در استان اصفهان هم قادر به تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک خواهند شد.

قاضی عسگر با اعلام اینکه دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه مدیریت مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر طرح تولید ماسک پارچه ای را به تایید معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت رساندند، گفت: با توجه به اینکه تمام تکنولوژی تولید این نوع ماسک ایرانی است روزانه یک میلیون ماسک تولید می شود که پس از اشباع در بازار می توان آنها را به کشورهای همسایه صادر کرد.

وی به افزایش تقاضا در مواد ضدعفونی کرد و اظهار داشت: توانمندی های بیش از ۲۰ شرکت تولیدکننده مواد شوینده کارشناسی شد و در آینده نزدیک در مدار تولید قرار می گیرند تا به افزایش تقاضا پاسخ داده شود و با توزیع هوشمندانه با به کارگیری فناوری تکنولوژی اطلاعات این مواد به دست مصرف کننده برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: رایزنی‌هایی با برخی از بانک‌های استان به منظور تامین سرمایه ثابت و سرمایه درگردش شرکت های تولید کننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده صورت گرفته و در این زمینه بانک رفاه کارگران اعلام آمادگی نمود خارج از نوبت و شرایط عادی در تامین نیازهای مالی این شرکت ها نقش آفرینی کند.

وی اضافه کرد: برخی امکانات برای شرکت های تولید کننده این اقلام فراهم شده است و پیش بینی می شود در روزهای آینده تولیدات این اقلام چندین برابر شود.

قاضی‌عسگر بیان داشت: تسریع در صدور مجوز فعالیت‌های کوچک و زیرپله‌ای تولید ماسک‌های پارچه‌ای با تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات مالی برخی از شرکت های تولید کننده مواد ضد عفونی کننده، گفت: با فعالیت بیش از پیش برخی از این شرکت‌ها توان تولید روزانه ۲۰۰ تن مواد ضدعفونی کننده محیطی و ۱۲ تن ژل ضدعفونی کننده دست را خواهیم داشت.

منبع: سایت تابناک

 

آخرین اخبار:

همگرایی صنایع و دانشگاه‌های اصفهان برای رفع نیازهای ضدِ کرونایی

کاهش ۲۰ درصدی صادرت نسبت به سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/y38b

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *