ترس و نگرانی نسبت به بحران جوت در بنگلادش

ترس و نگرانی نسبت به بحران جوت در بنگلادش

 

تاجران جوت بنگلادش متوجه شده اند که تولید جوت در هند کاهش یافته است ، بنابراین درخواست جوت و واردات آن از بنگلادش افزایش یافته است.

به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ” افزایش درخواست نخ جوت در هند باعث ایجاد ترس و نگرانی نسبت به بحران جوت در کارخانه های بنگلادش شده است.
تاجران جوت بنگلادش متوجه شده اند که تولید جوت در هند کاهش یافته است.ولی استفاده از محصولات جوت اجتناب ناپذیر است . بنابراین درخواست جوت و واردات آن از بنگلادش افزایش یافته است.

طبق اطلاعات هند سالیانه  1 کرور و 30 لک عدل جوت خام تولید می کند ( یک کرور هند معادل 10 میلیون و یک لک هند معادل 100 هزار می باشد). انتظار می رود که هند در حدود 10 لک ،عدل جوت خام از بنگلادش وارد کند. به دلیل هوای نامساعد در بنگلادش تاجران نگران هستند که تولید جوت خام از 75 تا 80 لک عدل کاهش یابد.

طبق منابع در دسترس سالیانه 75 تا 80 لک جوت در بنگلادش تولید می شود.از این میان کارخانه های ریسندگی خصوصی در حدود 35 تا 40 لک عدل را خریداری می کنند.و کارخانه های دولتی 10 لک عدل و کارخانه جوت خصوصی 10 لک عدل و بقیه آن به کشور هند صادر می شود. اگر امسال هند صادارت خود را افزایش دهد بنگلادش با بحران جوت مواجه خواهد شد.
منابع خبری هم چنان بیان کردند که هند واردات خود را در فصل جوت آغاز می کند که این امر باعث افزایش قیمت جوت در بنلادش خواهد شد.
در نتیجه انجمن های ریسندگی جوت در بنگلادش از دولت خواسته اند تا صادرات جوت به هند را متوقف کند.

گردآورنده این خبر ایران یارن — بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/8bfc

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *