روش جدید برای بهبود قابلیت رنگ پذیری پارچه پلی استر

روش جدید بهبود قابلیت رنگ پذیری پارچه پلی استر

نتایج نشان می دهد که تاثیر و پاکسازی مانع دی الکترونیک بر سطح پارچه های پلی استر، میزان قابلیت رنگ پذیری ان را تا حد زیادی در رنگ های طبیعی نسبت به رنگ های صنعتی افزایش می دهد.

به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ” یک محقق و عضو دانشکده دانشگاه ازاد اراک ایران روش جدیدی برای رنگ کردن پارچه پلی استر یافته است که طبق گزارش این روش  موثرتر است.

به گفته بنیاد ملی علوم ایران، دکتر شیلا شهیدی در نظر داشت تا مشکلات روش های سنتی و قدیمی رنگ کردن مانند قابلیت رنگ پذیری، دمای بالا، استفاده بیش از حد آب و تخلیه چندین مواد افزودنی و پسماند آنها ، مقابله کند.

در این مطالعه پارچه های پلی استر توسط یک مانع دی الکترونیک (DBD) تخلیه می شود و سپس با گروه های طبیعی مختلفی مانند ( حنا، روناس، گیاه سدرو بابونه) و همین طور رنگهای صنعتی ( اسیدی، رنگینه پاشیده، و رنگینه باز) رنگ می شود. در این روش از فشار پلاسما  بر روی پارچه پلی استر استفاده می شود
نتایج نشان می دهد که تاثیر و پاکسازی مانع دی الکترونیک بر سطح پارچه های پلی استر، میزان قابلیت رنگ پذیری ان را تا حد زیادی در رنگ های طبیعی نسبت به رنگ های صنعتی افزایش می دهد. علاوه براین بدون استفاده از آب و یا مواد افزودنی شیمیایی صورت می گیرد و  فشار اتمسفری پلاسما فرایند رنگرزی را سازگار با محیط زیست می کند.

گردآورنده این خبر ایران یارن — بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/rn75

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *