لغو ممنوعیت واردات پنبه در مصر

لغو ممنوعیت واردات پنبه با کمک تولیدکنندگان پارچه و لباس مصر

وزارت بازرگانی مصر و تولیدکنندگان لباس موفق شدند ممنوعیت موقت بر روی واردات پنبه را که توسط وزارت کشاورزی و اراضی ایجاد شده بود را لغو کنند.


به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ” این ممنوعیت که 7 ام جولای (16 تیر) اعلام شده بود باعث تقویت تولید پنبه و بازار ان شد بود ولی تولیدکنندگان و کارخانه های پوشاک و اداره بازرگانی مشکل خطر افزایش قیمت های مواد اولیه را بین کردند.

بخش اماده سازی پارچه مصر بیان کرد اگر تصمیم برای ممنوعیت واردات پنبه ادامه پیدا کند و طبق ارزش تخمین زده شده 2 میلیارد دلاری سالاینه به طور جدی تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرد، طبق انجمن صادرکنندگان پنبه الکساندریا بیان کرد این ارزش تخمین زده در حدود  90 % وابسته به پنبه وارداتی است.

سامر ریاد (Samer Riad)مدیر گروه ریاد(Riad) قاهره بیان کرد که تعداد تولید کنندگان برای نمره های پایین نخ در مصر زیاد نیست و این نمره های نخ پنبه نسبت با نخ های ترکیبی اروپایی و یا خرده فروشان امریکایی بسیار گرانتر می شود.

تولیدکنندگان قبل از ان با مشکل کنترل ارز روبرو شد بودند که از ماه فوریه توسط بانک مرکزی مصر بر انها تحمیل شده بود تا بازار سیاه را کنترل کنند. این مقام مسول (ریاد) افزود اگر تولیدکنندگان محلی دسترسی به ارز خارجی  نداشته باشند کنترل ارز، باعث محدود شدن واردات میشود. که این موضوع تاثیر بیشتری بر بازار نسبت به ممنوعیت واردات پنبه دارد.

طبق اعلام بانک مرکزی صادرات  پنبه خام مصری اخیرا از 120.3 میلیون دلار در سال 2012/2013 به 83.8m میلیون دلار کاهش یافته است. در نقطه مقابل در همین مدت زمان، میزان واردات از 51.3 میلیون دلار به 117.8 میلیون دلار افزایش داشته است.

طبق پیش بینی های بخش کشاورزی امریکا (USDA)با تعلق گرفتن یارانه دولتی به کشاورزان پنبه در اوایل سال انتظار می رود واردات در سال جاری 30% افزایش داشته باشد و به میزان 450,000 عدل افزایش یابد، که بیشترین پنبه وارداتی از هند، ایلات متحده و غرب آفریقا است.

بر طبق درخواست تولیدکنندگان ممنوعیت واردات پنبه از 15 جولای (24 ام تیرماه ) برای انها لغو گردید.

گردآورنده این خبر ایران یارن — بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/9qr3

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *