رکود در صادرات پنبه هند و کاهش سهم بازار پنبه و الیاف این کشور

رکود در صادرات پنبه هند و کاهش سهم بازار پنبه و الیاف در این کشور

درخواست صادرات پنبه هند به چین در حال کاهش می باشد و در حال حاضر واردات این کالا ( پنبه ) به چین برای مدتی راکد مانده است.

به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ”  تازه ترین خبرها حاکی از آن است که درخواست صادرات پنبه هند به چین در حال کاهش می باشد . چین به عنوان یکی از بازارهای مهم پنبه هند محسوب می شود و در حال حاضر واردات این کالا ( پنبه ) به چین برای مدتی راکد مانده است.

به همین دلیل صادرکنندگان هندی برای امسال رشد قابل توجه ای در صادارت پنبه پیش بینی نمی کنند. طبق گفته اتحادیه پنبه هند، اخیرا رشد ناگهانی درخواست صادرات پنبه باعث افزایش قیمت پنبه شده است و قیمت های پایه طی دو یا سه هفته اخیر نزدیک به 3 درصد افزایش یافته است. بازار همچنان امیدوار به افزایش تقاضا در روزهای آتی می باشد .

اخرین گزارش اعلام شده از طریق بخش کشاورزی بیان می کند که انتظار می رود در سال 2015-2016  و در فصل پنبه ( جولای و آگوست) محصول تولید پنبه هند برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش احتمالی تولید و تاخیر در کاشت محصول و شرایط آب و هوایی در حدود 37.5 میلیون عدل کاهش یابد. ( هر عدل معادل 170 کیلوگرم پنبه است).

این بخش برای بازار سال 2014 و 2015  به میزان 38 میلیون عدل پیش بینی کرده بود که دولت میزان درآمد حاصله را 35.3 میلیون عدل بیان کرد .

هیات مشاوران پنبه در این زمینه اعلام کرده اند که تولید کلی پنبه سال 2013 -14 به میزان 39 میلیون بوده است. این اعداد و ارقام اخیرا توسط کمیته مشاورین بین المللی پنبه  صادر شده است که طبق آن گفته می شود انتظار می رود میزان پنبه جهانی در سال 2015-16 از31.3  میلیون هکتار حدود 6% کاهش یابد که بسیار  کمتر از قیمت سال 2014-15 می باشد . در هند پیش بینی شده است که از 11.6 میلیون هکتار به میزان 5% در سال 16-2015 کاهش یابد.

هند 90 لاک (Lakh) عدل در سال 14-2013 صادر کرده است . صادرکنندگان احتمالا تا پایان این سال در حدود 15 لاک عدل به کار خود پایان خواهند داد که قبلا  35-37 لاک عدل ان تا 30 ژوئن صادر شده است.

هند در حال از دست دادن سهم بازار پنبه و الیاف دستباف خود است چون بیشتر محصولات ازنخ پنبه ضخیم تا قیمت الیاف دستباف نسبت به کشورهای رقیب و نسبت به بخشهای نساجی در حدود 25% بیشتر است.

پنبه عمدتا در فصل بارندگی که اخر ماه آوریل تا سپتامبر کشت می شود و در طی زمستان برداشت می شود. هند  یک سوم پنبه جهان را تولید می کند. 3/2 پنبه هند در استانهایی اودیشا (Odisha) ، ماهاراشترا(Maharashtra)، مادهیا پرادش (Madhya Pradesh) و گوجرات (Gujarat) تولید می شود در این مناطق محصولات با آب باران ابیاری می شوند. شمال هند مثل پنجاب، هاریانا، و راجستان پنبه را در شرایط سختری تولید می کنند و 15% تولید کلی را شامل می شوند. استان های اندهارا (Andhra)، کارناتاکا (Karnataka) و تامیل ندو (Tamil Nadu)  حدود 30% تولید را در بخش تولید می کنند.

گردآورنده این خبر ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/qzwa

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *