نقش پارچه‌های پشمی ضد باكتری در آینده نساجی ایران

نقش پارچه‌های پشمی ضد باكتری در آینده نساجی ایران

محققان ایرانی موفق به تولید آزمایشگاهی پارچه‌های پشمی شدند که خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد.

به گزارش ” ایران یارن – بازار نخ و الیاف ایران ” محققان ایرانی موفق به تولید آزمایشگاهی پارچه‌های پشمی شدند که خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد.

به گزارش  روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو؛امیر بهزادنیا، دانش‌آموخته‌ دکترای نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در این زمینه گفت: این تحقیق با هدف عملیات تکمیل ویژه جهت بهبود خواص کالای پشمی مانند افزایش فعالیت خود تمیز شوندگی ، ضدباکتری ، ضدقارچی و مقاومت اسیدی  و قلیایی آن انجام و با ایجاد یک پوشش یکنواخت نانوکامپوزیتی از جنس اکسید روی – نیتروژن – نقره (N-Ag/ZnO) بر روی پارچه دنبال شده است.

وی افزود: فرایند استفاده از این نانوکامپوزیت سبب بهبود خواص بیولوژیکی ، مکانیکی ، آب دوستی ، تأخیر شعله‌وری، افزایش درجه‌ سفیدی، کاهش حلالیت قلیایی و اسیدی بدون ایجاد سمیت سلولی در ساخت نمونه‌ها شده است.

امیر بهزادنیا دانش‌آموخته‌ دکترای نساجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،مجید منتظرعضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهناز محمودی راد ، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در انجام این طرح همکاری داشته‌اند.

براساس این گزارش؛ کالای پشمی به دلیل ساختار پروتئینی منبع بسیار مناسبی جهت رشد میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا و حساس در برابر قلیا و نور خورشید است و از محدودیت استحکام نیز برخوردار است.

گردآورنده این خبر ایران یارن — بازار نخ و الیاف ایران

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/lr5w

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *