بالا بودن واردات پنبه هند

قیمت پروپیلن در آسیا ثابت ماند

براساس اعلام رتبه بندی ها و تحقیقات هند (Ind-Ra)، کاهش قیمت پنبه در هند از آگوست سال 2019 همچنان ادامه دارد، که عمدتا به دلیل افت قیمت های بین المللی است. این خبرگزاری پیش بینی میکند افت قیمت ها افزایش یابد چراکه احتمالاً تولید جهانی از میزان تقاضا بالاتر می رود.

در گزارش این روندها، در زیربخشهای نساجی از جمله پنبه، الیاف مصنوعی، نخ و پارچه با محوریت قیمت کالاها، واردات-صادرات، تولید و رتبه بندهای اخیر بصورت برجسته تری بیان شده است.

بدلیل بالاتر بودن قیمت پنبه هندی از قیمت های بین المللی، واردات پنبه رو به افزایش است. تا 31 آگوست امسال ، واردات پنبه 2.3 میلیون عدل بود که نسبت به آمار ثبت شده فصل قبلی پنبه 0.8 میلیون عدل بیشتر است . طبق اعلامیه مطبوعاتی Ind-Ra، این امر باعث کاهش قیمت پنبه داخلی هند می شود. به دلیل تقاضای کم نخ و افزایش رقابت، شاهد کاهش صادرات نخ پنبه هند هستیم. صادرات در ماه ژوئیه سال 2019 حدود 40 درصد کاهش یافته است، که بیشتر به دلیل کاهش 80 درصدی تقاضا از سوی چین در سال گذشته است.

چین وارد فاز دوم توافق نامه تجارت آزاد با پاکستان شده که در مورد کالاهایی به ارزش 64 میلیارد دلار است که نخ پنبه به طور مستقیم با هندوستان رقابت می کند.

در زمینه الیاف مصنوعی، شاهد دومین ماه متوالی تثبیت قیمت نفت خام در آگوست 2019 بودیم؛ با این حال، ناپایداری در قیمت ها در سپتامبر 2019 با حمله به پالایشگاه آرامکو (عربستان سعودی) مدتی قیمت الیاف مصنوعی را تحت الشعاع قرار داد. بعد از تعمیر سریع بخشهای آسیب دیده در پالایشگاه، قیمتها 20 درصد کاهش یافت. بدلیل تقاضای ثابت از سوی ایالات متحده، صادرات پوشاک نسبتا در حال بهبودی است. به نظر می رسد جنگ تجاری ایالات متحده و چین تأثیر عمده ای نداشته زیرا پوشاک صادر شده توسط چین در ژوئیه 2019، 35 درصد بیشتر از ماه های گذشته بوده است. هند هنوز نتوانسته است از این جنگ تجاری سود ببرد، زیرا در ماه ژوئیه تنها 10 درصد افزایش در صادرات به ثبت رسیده است. هزینه سرمایه در نساجی بیشتر برای جایگزینی ماشین آلات با فناوری های بروز بوده است. پروژه های برجسته به دلیل کاهش تقاضا، نوسانات قیمت پنبه و جنگ تجاری ایالات متحده و چین از پروژه های تکمیل شده پیشی گرفته اند.

منبع: میز اخبار سایت Fibre2Fashion (DS)

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/7n0q

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *