سیستم تبدیل تاو به تاپس

به دسته های منظم از الیاف مصنوعی در حالت مداوم و فیلامنتی (continues) پیش از مرحله ی برش به ابعاد کوتاه تر (تبدیل شدن به الیاف استیپل) تاو گفته میشود که بسته به نوع مصرف نهایی به طول های کوتاه تر برش داده شده و به الیاف استیپل تبدیل میشوند. در ادامه به منظور ریسندگی این الیاف تحت عملیات حلاجی و کاردینگ قرار گرفته و به فتیله یا تاپس تبدیل میشوند.
از سوی دیگر امروزه دستگاه های جدیدی تحت عنوان ماشین تبدیل تاو به تاپس به بازار عرضه شده است. این نوع از ماشین ها در خطوط ریسندگی اپن و کارد قابل استفاده هستند. از این سیستم می توان برای انواع مختلف الیاف استفاده کرد.
در این سیستم یک دسته از الیاف فیلامنتی تاو در حالت صفحه ای به یک کاتر چرخشی که تحت یک زاویه ی مشخصی قرار دارد تغذیه میشود. طول الیاف به زاویه ی تیغه ی کاتر بستگی دارد. عرض تیغه بین 25 تا 38 میلی متر است. در فاصله ی بین لبه های کاتر یک لاستیک قرار دارد تا از حرکت الیاف فیلامنتی حین برش جلوگیری شود. برای تولید الیافی با طول های برش مختلف از غلتک های مختلف استفاده میشود و برش به گونه ای انجام میشود که نظم و آرایش الیاف به هم نخورد.
در این روش خواص الیاف مانند استحکام، الاستیسیته، جمع شدگی و غیره حفظ شده و به علاوه کنترل بیشتری بر توزیع طول های برش الیاف وجود خواهد داشت.
از جمله مهمترین مزیت های استفاده از این ماشین، حذف مراحل حلاجی و کاردینگ در مسیر ریسندگی است که علاوه بر کاهش هزینه ها، باعث افزایش سرعت خط تولید شده و همچنین میزان ضایعات این خط را نیز کاهش میدهد.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/mk11

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *