نحوه اعتبار سنجی شرکت های چینی در 5 مرحله

نحوه اعتبار سنجی شرکت های چینی در 5 مرحله

بسیاری از واردکنندگانی که ما با آنها صحبت می کنیم از ما می پرسند که چگونه می توانند بطور قانونی اعتبار یک شرکت را پیگیری کنند. اغلب این سوال پس از تجربه بد با یک فروشنده چینی صورت می گیرد. ما داستانهای زیادی را درباره واردکنندگان شنیدیم که با یک تأمین کننده همکاری می کنند و در نهایت نمی توانند محصول را تحویل بگیرند یا حتی بدتر از آن، به یک شرکت غیر قانونی پول پرداخت کردند!  

توصیه من این است که قبل از انجام هر کار تجاری، دقت لازم را درمورد فروشندگان چینی داشته باشید، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است. در این مقاله،ما توضیح می دهیم که چگونه می توانید با استفاده از مجوز تجاری چین، متوجه شوید تأمین کننده مورد نظر، یک شرکت حقوقی ثبت شده از سوی مقامات هست یا نه.

چرا تأیید مجوز تجارت چین لازم است؟

نیاز به تکرار مجدد هست که بگویم چقدر مهم است که از شرکت چینی که قصد همکاری با آن را دارید، از آنها بخواهید یک نسخه از مجوز کسب کارشان را ارائه دهند، اگر آنها امتناع کردند، از آنها دوری کنید.

هر مجوز تجاری در چین توسط شعبه محلی اداره صنعت، معدن و تجارت (AIC) صادر می شود و یک گواهینامه رسمی است، که ثابت می کند یک شرکت چینی بطور رسمی ثبت شده است و به صورت قانونی فعالیت می کند.

در دنیای آرمانگرایانه، پروانه کسب و کار اطمینان می دهد که شما با یک تأمین کننده قانونی سر و کار دارید، چیزی که می توانید با خیال راحت با آن تجارت کنید. با این حال، با تکنولوژی های امروزی، تأمین کنندگان غیرقانونی می توانند به راحتی ازطریق فتوشاپ اطلاعات جعلی را در نسخه دیجیتالی خود وارد کنند.

برخی از جعل های متداول عبارتند از:

  • استفاده از نام شرکتی که در چین ثبت نشده باشد.
  • تغییر تاریخ تأسیس (برای پنهان کردن تاریخ تاسیس شرکت های تازه تأسیس)
  • افزایش میزان سرمایه ثبت شده (برای نشان دادن موقعیت مالی قوی تر)
  • افزایش تاریخ انقضا (برای مخفی کردن تاریخ اعتبار مجوز کسب و کار)
  • افزودن طبقه بندی های جدید به حوزه مشاغل (برای مثال “تولید”)

برای [شناسایی تأمین کننده متقلب و کلاه بردار در چین]، شما همیشه باید اطلاعات مربوط به پروانه کسب و کار را که از تأمین کننده خود دریافت می کنید با سابقه ثبت رسمی بررسی کنید.

سیستم ملی اعتبار سنجی سازمانی

همانطور که قبلاً گفتم، ثبت نام مشاغل توسط شعب AIC  انجام می شود. این مقامات سوابق ثبت نام رسمی شرکتهای تحت صلاحیت را در یک پایگاه داده ملی بارگذاری می کنند: سیستم ملی اعتبار سنجی سازمانی چین (NECIPS).

در وب سایت NECIPS، سوابق ثبت شرکت های سراسر چین یافت می شود ، از جمله شرکت تامین کننده مورد نظر شما. از آنجا که داده ها از سوابق ثبت رسمی بدست می آیند، اطلاعات نشان داده شده تقریباً همیشه دقیق و قابل اعتماد هستند.

فرآیند تأیید 5 مرحله ای

اکنون زمان آن رسیده است که روند تأیید واقعی را با استفاده از پایگاه داده NECIPS نشان دهیم. برای این منظور لازم است اطلاعات زیر را در اختیار داشته باشید:

  • شماره ثبت کسب و کار 18 رقمی شرکت مورد نظر
  • نام شرکت به زبان چینی

در مثال زیر می خواهم نحوه تأیید سابقه ثبت شرکت ویتکس، یکی از بزرگترین شرکتهای نساجی چین را نشان دهم. اگرچه وب سایت NECIPS فقط به زبان چینی موجود است ، لازم نیست برای تایید شرکت به این زبان مسلط باشید.

فقط مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: وارد وبسایت NECIPS (http://www.gsxt.gov.cn) شوید. (لازم به فعال کردن فیلتر شکن است)

صفحه فرود به شرح زیر خواهد بود:

نحوه اعتبار سنجی شرکت های چینی در 5 مرحله

 

مرحله 2: شماره ثبت 18 رقمی را وارد کنید.

پس از ورود به وب سایت ، باید شماره ثبت شرکت تأمین کننده را تایپ کنید. می توانید این شماره را در کپی پروانه کسب و کار او بیابید. در مورد Tencent ، شماره ثبت تجارت: 9144030071526726XG است.

نحوه اعتبار سنجی شرکت های چینی در 5 مرحله

 

مرحله 3: پازل را حل کنید.

قبل از شروع جستجو، سیستم از شما می خواهد یک معمای ساده را حل کنید. که ممکن است پازل کلمات باشد، تشخیص تفاوت بین دو تصویر، یا کشیدن یک قطعه پازل به محل درست.

 

نحوه اعتبار سنجی شرکت های چینی در 5 مرحله

مرحله 4: نتیجه جستجو را از لیست انتخاب کنید.

بعد از حل پازل، مشاهده می کنید نتایج جستجو ظاهر می شود. تنها در صورتی که شماره صحیح را وارد کنید، باید فقط یک نتیجه ظاهر شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، شرکتی که مطابق با کد ما باشد واقعاً Tencent است (腾讯 科技 (深圳) 有限公司). برای مشاهده کلیه اطلاعات Tencent، اکنون باید بر روی نتیجه جستجو کلیک کنیم.

نحوه اعتبار سنجی شرکت های چینی در 5 مرحله

 

مرحله 5 – اطلاعات موجود را در مورد مجوز تجاری تأمین کننده خود بررسی کنید:

آنچه در حال حاضر مشاهده میکنید، سابقه ثبت رسمی Tencent است. این اطلاعاتی است که باید با محتوای موجود در مجوز تجاری بررسی کنید.

نحوه اعتبار سنجی شرکت های چینی در 5 مرحله

 

نتیجه

اندازه و میزان تجارت مهم نیست ، همه شرکت های چینی باید از اداره(AIC) درخواست مجوز تجارت کنند. تنها با این مجوز ، شرکت های چینی قادر به ثبت نام رسمی و فعالیت قانونی هستند.

تأیید پروانه کسب و کار معمولاً اولین قدم در بررسی دقیق شرکت های چینی است و این امکان را به شما می دهد که متوجه شوید شرکت قانونی است یا کلاهبردار.

 

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/hqr0

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *