کوتاژ و دموراژ

کوتاژ و دموراژ

شماره کوتاژ چیست ؟

زمانی که کالایی در گمرک اظهار می شود , سامانه فرامرزی یا EPL یک شماره اختصاصی به اظهار نامه می دهد و اقدام به قفل کردن آن می کند, این شماره اختصاصی، شماره کوتاژ و یا سریال اظهار نامه نام دارد.

کوتاژ یک شماره اختصاصی است که برای هر اظهار منحصر به فرد میباشد. کارمندان گمرک بار و محموله های وارداتی یا صادراتی را با آن می شناسند. هر زمانی که برای انجام امور گمرکی نظیر ترخیص، شرکت در کمیسیون های گمرکی و یا اعتراض به گمرک مراجعه می کنید، نیازمند داشتن شماره کوتاژ هستید , درواقع برای انجام هر کاری در گمرک شما به شماره کوتاژ نیازمند هستید.

شماره کوتاژ را وارد اظهار نامه میکنند و می توانید از آنجا به سریال کوتاژ دسترسی یابید. همچنین در هنگام خروج کالا از گمرک برگه ای با نام پته خروج به راننده تحویل داده می شود که اطلاعات اظهارنامه و حامل در آن موجود می باشد و باید تا تا درب انبار مقصد همراه راننده باشد و تحویل انباردار مقصد شود و اطلاعات آن وارد سامانه جامع انبارها شود تا نشان دهنده تخلیه و تحویل بار در انبار مقصد باشد چرا که عدم وصول پته به معنای عدم امکان ثبت بار و خروج بار جدید برای همان صاحب کالا از گمرک است.

دموراژ چیست ؟

اگر باری که به ایران ارسال شده ( چه بصورت دریایی چه زمینی و یا هوایی) ظرف مدت معین از گمرک خارج نشود، به ازای هر روز اضافی، گمرک کرایه معطلی دریافت میکند که اصطلاحا به آن دموراژ یا خواب بار در پشت گمرک می گویند. اصولا برای بار های دریایی 10 روز اول دموراژ تعلق نمی گیرد , که البته این 10 روز تا 21 روز می باشد که با توجه به شرکت کشتیرانی به قول معروف Free time هر شرکتی متفاوت است .

بازرگانی ناظمی یران یارن) با دارا بودن نیروهای متخصص و سابقه درخشان در امر واردات و صادرات می تواند یاری دهنده ی شما در امور واردات نخ و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/ospf

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *