انواع پارچه های صنعتی

انواع پارچه های صنعتی

پارچه صنعتی بیشتر برای اهداف کاربردی استفاده می شود تا برای مد و فشن. شما برخی از پارچه های صنعتی را در طراحی داخلی خواهید یافت، اما اغلب همراه با الیاف مصنوعی و طبیعی میباشد.

 

پارچه های صنعتی

انواع رایج پارچه های صنعتی:

 

فایبرگلاس

شما پارچه فایبرگلاس را در لباس و یا در رخت خواب نخواهید دید، اما مواد سازنده آن عایق و نگه دارنده عالی گرما میباشد که اغلب در دیوارها و اتاق زیر شیروانی یافت می شوند.

 

کربن

پارچه کربن برای پوشش پد ترمز و دیگر قطعات خودرو و هواپیما استفاده می شود. این ماده فوق العاده مقاوم در برابر حرارت، سایش و پاره شدن است اما در دکوراسیون منزل رایج نیست.

 

وینیل

شما گاهی آثار وینیل را در پوشاک و گاهی اوقات در خانه خواهید یافت. این ماده کشسان و با دوام بوده و دارای درخشندگی خاصی است که در طراحی جذاب است.

 

کرول

این پارچه صنعتی در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل رایج بوده و بسیار زیبا و محبوب است. شما می توانید آن را در پارچه فروشی ها، اثاثیه و لوازم داخلی و پارچه های رخت خوابی در خانه استفاده کنید، چراکه رنگ و بافت درخشان و فریبایی دارد.

 

پارچه شب نما

با توجه به قابلیت آن برای بازتاب نور تا فاصله بسیار زیاد، در لباس ها و تجهیزات ایمنی و موارد مشابه استفاده میشود. با این حال، این پارچه انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی نیست.

 

پارچه لحاف دوزی

این پارچه بیشتر نوعی سبک را ارائه میدهد، اما محصول نهایی اغلب ترکیبی از پنبه، ابریشم ، پشم یا الیاف مصنوعی از جمله پلی استر است. این پارچه را بیشتر در پارچه های رخت خوابی خواهید دید که ظاهری کلاسیک و سنتی به اتاق میدهد.

 

پارچه چندلا

پارچه چندلا اساسا یک لایه محافظ روی پارچه های مصنوعی یا طبیعی است. پارچه های لمینیت را در لوازم جانبی و کیف های دستی و برخی روپوش ها نیز خواهید دید، اما اغلب در دکوراسیون یا طراحی منزل استفاده نمی شود.

 

پارچه های کم عرض ( نوار)

پارچه های کم عرض مرسوم ترین نوع پارچه های صنعتی هستند. این پارچه ها را در بند کفش و ریسمان ها مشاهده می کنید. این پارچه ها بسیار بادوام و همه کاره هستند و در اثاثیه و لوازم خانه، پوشاک و دکوراسیون استفاده می شود.

 

شما اسمی از پارچه های صنعتی در زمینه دیزاین و طراحی نمیشنوید، اما در زندگی روزمره اهداف متعددی دارند.

 

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/wmmh

بازار نخ و الیاف ایران

2 دیدگاه برای “انواع پارچه های صنعتی

  1. مزیکی گفته:

    با سلام و احترام
    متن بسیار خوب و مفید فایده ای بود
    لطفا اینجانب رو راهنمایی بفرمایید که چه پارچه ای روی سطوح صیقلی و صاف (مثل شیشه، بدنه اتومبیل، درب یخچال و …. ) می چسبه و سر نمیخوره
    با سپاس

  2. محمد گفته:

    سلام وقت بخیر. پارچه ای میخام ک نور رو بازتاب بده و برای ساخت اتاق رشد لازم دارم اگر راهنمایی بفرمائید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *