همه چیز درباره سیسال

همه چیز درباره سیسال

زیست شناسی گیاه سیسال

الیاف سیسال از یک گیاه به نام آگاو سیسالانا، که مختص مناطق گرمسیری و نیمه خشک است، در حال حاضر در کشورهایی مانند هائیتی، مکزیک، برزیل و سایر نقاط آمریکای جنوبی رشد می کنند. این گیاه دارای مقاومت بالا در برابر خشکسالی و دمای بالای محیط است.

گیاهان سیسال دارای برگ های گوشتی هستند که از یک جوانه مرکزی رشد می کنند. وقتی که برگ ها بالغ می شوند، 1 تا 1.5 متر طول و حدود 10 سانتیمترعرض دارند. برگ ها سنگین هستند اما 90 درصد وزن آنها رطوبت است. علارغم آب زیاد موجود در برگ ، ماهیت خود برگ و خمیر بدست آمده از آن سفت و سخت است.

 

الیاف سیسال

الیاف سیسال بسیار طویل هستند، با رنگ کرمی، زرد، سبز، قهوه ای یا قرمز. این الیاف محکم، قوی و بادوام هستند وخاصیت کشسانی بالایی دارند. در برابر آسیب های باکتریایی و آب شور مقاوم  هستند و همچنین عایق خوبی هستند.

همه چیز درباره سیسال

استخراج الیاف سیسال

الیاف باید پس از برش برگ خیلی زود استخراج شود. اگر برگ خشک شود، الیاف در طول فرایند تمیز کردن آسیب خواهد دید. فرایند استخراج ، که دکورتیکیشن یا الیاف سازی نامیده می شود، دارای 4 مرحله است:

  • فشردن برگ ها
  • دور ریختن قسمت داخلی برگ
  • تمیز کردن الیاف طویل سیسال ( با آب یا برس مخصوص)
  • آویزان کردن الیاف در خطوط معین برای خشک شدن

 

همه چیز درباره سیسال

موارد استفاده از سیسال

الیاف سیسال با کیفیت بالا، طویل هستند و به تنهایی یا ترکیب شده با پشم یا اکریلیک در فرش استفاده میشوند.  الیاف درجه متوسط ​​برای ساخت بند ناف، طناب و نخ چندلا در کشاورزی و صنعت استفاده می شود؛ الیاف سیسال بدلیل مقاومت در برابر آب شور در محیط های دریایی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. الیاف درجه پایین به دلیل میزان بالای سلولز در صنعت کاغذ استفاده می شوند.

یکی از کاربرد های قدیمی سیسال ،بدلیل داشتن الیاف بلند و انعطاف پذیر، بند ناف است. گرچه این استفاده تا حد زیادی کاهش یافته است، و جای خود را به پلی پروپیلن داده و در عین حال جدیدا، ازبند ناف کمتر استفاده میشود. سیسال هنوز بهترین ماده برای ساخت تخته دارت است.

در صنعت خودرو و هواپیما، برای محکم کردن قطعات به جای فایبرگلاس از سیسال استفاده میشود. در صنعت ساخت و ساز مسکن کم هزینه نیز، جهت محکم کردن گچ، ساخت پشت بام و عایق استفاده می شود. سیسال برای پرداخت فولاد بسیار عالیست، زیرا برای جلا دادن به فولاد به اندازه کافی قوی و جهت نخراشیدن آن  به اندازه کافی نرم است. سیسال همچنین به عنوان یک ژئوتکستایل در احیاء زمین، تثبیت دامنه ها و ساخت جاده ها مورد استفاده قرار میگیرد.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/3z8q

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *